פרופ' יונתן הלוי נגד חוק החמץ: "מיותר לחלוטין"

פרופ' יונתן הלוי, נשיא המרכז הרפואי שערי צדק, אומר כי חוק החמץ מיותר ויעצים את הקיטוב בעם: "ניסיון גורף של החרדים לקבל את מה שהם לא קיבלו עד היום"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/03/23 17:50 יג באדר התשפג

פרופ' יונתן הלוי נגד חוק החמץ: "מיותר לחלוטין"
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מליאת הכנסת אישרה אמש (א') , בקריאה ראשונה את הצעת חוק החמץ שהגישו, חברי הכנסת יוסף טייב, אוריאל בוסו, ינון אזולאי, משה גפני, ישראל אייכלר וקבוצת חברי כנסת. החוק יאפשר למנהלי בתי חולים לקבוע איסורים והגבלות בכל הנוגע להכנסת חמץ בפסח לבתי החולים.

פרופ' יונתן הלוי: "החוק הזה מיותר לחלוטין"

פרופ' יונתן הלוי, נשיא המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, אמר היום בראיון לרדיו 103FM כי החוק  יעצים את הקיטוב בעם. "אנחנו נעשה מה שאני נוהג לעשות במשך 35 השנים שאני בבית החולים. החוק הזה רק מעיד על הקיטוב שלצערי אנו חוזים בעם, לפני שנתיים שר הבריאות  דאז הורוביץ העביר חוזר מנכ"ל שחייבים להכניס חמץ, אין צורך לא בחוזר ולא בחוק. לגבי שלוש האוכלוסיות שבאות בשערי בית החולים, השומר אומר באדיבות לכבד את השליש שלהם חשוב שחמץ לא ייראה בפסח, זה יותר יעיל מכל חוק. בכיסים לא מחפשים". 

גולדקנופף וגפני,

גולדקנופף וגפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרופ' הלוי הדגיש כי "יש לנו ארונות אחסון בפתח בית החולים למי שרוצה להוציא את החמץ, אך אנו לא מפשפשים בתיקים. כשזה נעשה באדיבות אין דווקאיים למיטב ידיעתנו. יש פה אוכלוסייה חרדית גדולה, אך גם אוכלוסייה חילונית וערבית, פנייה אדיבה של השומרים היא הדבר היעיל ביותר. הרכב הצוות שלנו הוא תשקיף של הרכב אוכלוסיית ירושלים, לא שמעתי מחאה. הוא רגיל למדיניות של ההנהלה, לא מפשפשים, מבקשים לכבד". 

"ניסיון גורף של החרדים לקבל את מה שהם לא קיבלו עד היום"

בסיום דבריו, תקף פרופ' הלוי את הממשלה וטען כי חוק החמץ נועד כדי לרצות את המפלגות החרדיות. "אנחנו רואים בממשלה הזו ניסיון גורף של החרדים לקבל את מה שהם לא קיבלו עד היום. בנושא החמץ, הפשפוש לא עושה שום דבר, הוא לא יכול להיות יסודי ופוגע בכבודו של האדם. החוק הזה מיותר לחלוטין", אמר נשיא המרכז הרפואי שערי צדק.