נתניהו הגיע לנחם את משפחת הנרצחים וברך את הבן הצעיר

ראש הממשלה הגיע להר ברכה שבשומרון וניחם את בני משפחת יניב שאיבדו שניים מבניהם בפיגוע בתחילת השבוע: "אם הם רק היו יכולים הם היו רוצחים את כולנו, עד האחרון" | האב שלום, אמר: "בעזרת השם אנחנו עוד נקום מהשבר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/03/23 13:48 ט באדר התשפג

נתניהו הגיע לנחם את משפחת הנרצחים וברך את הבן הצעיר
נתניהו מברך את האח הצעיר לבית משפחת יניב | , צילום: רועי חדי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ה') יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ורב הישוב הר ברכה הרב אליעזר מלמד, לנחם את משפחת יניב ששכלה את שני בניה, הלל ויגל הי"ד, בפיגוע הקשה בחווארה בתחילת השבוע. 

ראש הממשלה שמע מההורים אסתר ושלום על שני הבנים שנרצחו בשעה שעשו את דרכם לישיבות ההסדר שלהם בקריית שמונה וגבעת אולגה. נתניהו דיבר עם בני המשפחה האבלה ושמע על אהבת הארץ והאדם של הלל ויגל. האחות רחל סיפרה על נסיעתם האחרונה.

נתניהו אמר להורים השכולים: "אתם מדברים מדם לבכם, ארץ ישראל נקנית בייסורים, אין ייסורים גדולים מזה. הרצח המתועב הזה, אם הם רק היו יכולים הם היו רוצחים את כולנו, עד האחרון, הם רוצים לעקור אותנו מהמולדת שלנו, צריך להעמיק את השורשים שלנו, את ההתיישבות שלנו, ובסוף זה הקרב שבו ננצח. אנחנו ננצח. תראו מה היה כאן לפני 50 שנה ומה יש לנו כאן היום. מה שאתם עברתם בגוש קטיף, העקירה הזו לא תחזור, ההפך לא לעקור ולבנות", דברי נתניהו.

נתניהו בביקור |

נתניהו בביקור | צילום: רועי חדי

האב ביקש מנתניהו להמשיך בעשיה למען השומרון: "אנחנו צריכים את הניחום והתמיכה שלך בהר ברכה, בשומרון, אנחנו צריכים אותך בעשיה, אם יש משהו שינחם אותנו שהבנים שלנו לא נפלו סתם, זה לראות שבאמת ארץ ישראל הולכת ונבנית, שבעזרת השם אנחנו עוד נקום מהשבר, ונרקוד בשמחות של הילדים. כשאתה הוצאת את הספר הלל דבר ראשון קנה אותו, הוא אהב אותך. אני שמח שלפחות הם שומרים אחד על השני שם למעלה".

האם אסתי אמרה: "הם היו ילדים מאד מיוחדים, הקב"ה לקח אותם, הם מיוחדים גם בצבא גם בחסד גם בתורה, זה הכח של היישוב פה, זה כל כך מיוחד, זה בית גידולם פה. אני יודעת שאני לא יודעת מה מחכה לי".