סמוטריץ' תוקף את עוצמה יהודית ויהדות התורה: "כך אי אפשר לנהל שותפות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ תוקף את החרמות והאולטימטומים מצד עוצמה יהודית ויהדות התורה: "תראו את הפרשנים והשמאל בתקשורת מחככים ידיים בהנאה מהסדקים הראשונים שנראים כבקעים בקואליציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 21:22 ז באדר התשפג

סמוטריץ' תוקף את עוצמה יהודית ויהדות התורה: "כך אי אפשר לנהל שותפות"
בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע הטלטלות בקואליציה ביומיים האחרונים, כאשר השר מאיר פרוש הכריז היום (ג') כי הוא מתפטר מתפקידו כממונה על ההילולא במירון, כמו גם התפטרותו של ח"כ אבי מעוז מתפקידו כסגן שר אתמול, והחרם שהטילה מפלגת עוצמה יהודית על הצבעת 40 החתימות של הממשלה, הביאו את ראש הממשלה לצאת בהודעה לציבור בה הוא מרגיע ומשדר כי המצב בשליטה: "הקמנו ממשלת ימין חזקה והיא תמלא את ימיה".

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב איגרת למחנה הלאומי בה הוא תוקף את הצבות האולטימטומים וההתפטרויות מצד חלק מחברי הקואליציה, ומחזק את הממשלה שלטענתו "טובה מכל כך הרבה בחינות".

למה אני לא מציב אולטימטומים לממשלה?

"הרבה שואלים אותי בימים האלה למה אני לא מציב אולטימטומים לממשלה", אמר סמוטריץ, והסביר כי "אני חושב שהצבת אולטימטומים וזעזוע של הקואליציה הם מעשים שגויים ואפילו חסרי אחריות. הם מתדלקים את השמאל ואת האופוזיציה. אלה למעשה אולטימטומים נגד עצמנו." עוד הדגיש: "מה האלטרנטיבה? לקפל את הרפורמה המשפטית ולהנציח את שלטון בג"ץ?! להחזיר את השמאל ותומכי הטרור לשלטון?" 

כמו שאי אפשר לנהל זוגיות ומשפחה תחת איומים תמידיים, כך אי אפשר לנהל שותפות של ממשלה

סמוטריץ' חשף כי מאז הפיגוע שלשום הוא משוחח עם נתניהו, ומרגיש שראש הממשלה מבין ורוצה לשנות. לדבריו הדרך לפתור דברים היא בשיח והבנות. "כמו שאי אפשר לנהל זוגיות ומשפחה תחת איומים תמידיים, כך אי אפשר לנהל שותפות של ממשלה וקואליציה".

שר האוצר אמר כי "ברגעי משבר עם ישראל צריך לדעת שיש לו מנהיגות אחראית וקולגיאלית שפועלת בחזית אחידה ואחראית ומנווטת את הספינה בתאום, יודעת לנהל ויכוחים עניינים ולקדם את המדינה לטובת אזרחיה".

סגן שר החינוך מאיר פרוש

סגן שר החינוך מאיר פרוש התפטר מתפקידו צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

תראו את הפרשנים והשמאל בתקשורת מחככים ידיים בהנאה מהסדקים הראשונים שנראים כבקעים בקואליציה

עוד הבהיר סמוטריץ' כי הוא מודע לכך שמציבי האולטימטומים מעריכים את הממשלה ומאמינים בחזקתה, אבל תקף: "תראו את הפרשנים והשמאל בתקשורת מחככים ידיים בהנאה מהסדקים הראשונים שנראים כבקעים בקואליציה".

"אני אומר בצורה חד משמעית: הפלת ממשלת הימין הטובה הזו אינה אופציה!" אמר שר האוצר, "אני קורא לחבריי לקואליציה כולם: בואו ננהג באחריות ונשמור על הפיקדון שקיבלנו מאזרחי ישראל. נמשיך לעבוד קשה ולשאוף לממש את כל מה שהבטחנו. יחד ובאחריות. בסבלנות ובעבודה קשה", כך סיכם את דבריו.

צילום: Ben Hakoon/Flash90