מלחמה באירופה

בין הפגזה להפגזה: כך נערכים באוקראינה לפורים

לקראת חג הפורים שיחול בשבוע הבא, הסתיימה חלוקתן של 50,000 ערכות ליהודים בכל רחבי אוקראינה, שהגיעו גם לערים שעמדו במוקד המלחמה בשנה החולפת - קייב, חרקוב וחרסון

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 16:31 ח באדר התשפג

בין הפגזה להפגזה: כך נערכים באוקראינה לפורים
אוקראינה. הקהילה היהודית נערכת לפורים, צילום: ללא

עם מגילה באוקראינית ומוצרים כשרים מקומיים: לקראת חג הפורים שיחול בשבוע הבא ב- ''פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה'' היום (ג') מציינים בסיפוק את סיום חלוקתם של 50,000 ערכות לחג ל-180 הקהילות היהודיות הפרוסות בכל רחבי אוקראינה.

ערכות חולקו ליהודי אוקראינה

ערכות חולקו ליהודי אוקראינה צילום: FJCU

 
כמו בחגים האחרים, גם הפעם חולקו יותר ערכות חג מאשר בכל השנים הקודמות במטרה להגביר את האור ולהביא את החג לכמה שיותר יהודים, ובשל יהודים רבים שבגלל המלחמה שבו ליהדותם והחלו לפקוד את בתי הכנסת. 

מגילת אסתר באוקראינית

מגילת אסתר באוקראינית צילום: FJCU

בערכה: מגילת אסתר שתורגמה לראשונה בהיסטוריה לשפה האוקראינית

ב-"פדרציה" אומרים כי גולת הכותרת של המשלוחים הללו היא מגילת אסתר שתורגמה לראשונה בהיסטוריה לשפה האוקראינית, לצד מוצרים כמו אוזני המן, מיץ ענבים ומיני מתיקה שיוצרו לראשונה באוקראינה. "במקום לייבא מוצרים ממדינות אחרות, עשינו מאמצים גדולים ליצר כאן הכול, כדי לחזק את הכלכלה האוקראינית וכדי להביא פרנסה לכמה שיותר יצרנים יהודים מקומיים שהמלחמה גרמה לפרנסתם להתערער" אומר יו"ר הפדרציה הרב מאיר סטמבלר. 

חלוקת ערכות באוקראינה

חלוקת ערכות באוקראינה צילום: FJCU

המצרכים הגיעו גם לערים שעמדו במוקד המלחמה בשנה החולפת

כאמור, היום הסתיימה כאמור חלוקת המצרכים, וחלק נכבד מהם הגיעו גם לשורת ערים ויישובים שבפורים בשנה שעברה נכבשו על ידי הרוסים - באזורי קייב, חרקוב וחרסון, ובשנה האחרונה חזרו לידי האוקראינים. בערים הגדולות הגיעו המשלוחים לידי שלוחי חב"ד המקומיים המכהנים כרבני הערים, וביישובים הקטנים יותר הגיעו המשלוחים לבתי הכנסת או למרכזים הקהילתיים המקומיים שעמלים בימים אלו על חלוקתם ליהודים סביבם. 

בפדרציה אומרים: "אנו מתפללים ומקווים כי שמחת הפורים השנה, למרות המלחמה הקשה, תחבר עוד ועוד יהודים לעמם ואמונתם ותחיש את הגאולה".

חלוקת ערכות לאוקראינה

חלוקת ערכות לאוקראינה צילום: FJCU