אבי מעוז שובר שתיקה: זאת הסיבה שהתפטרתי מהממשלה

במכתב ששלח לפעילי נעם, הסביר מעוז כי הוא התפטר לאחר שהכלים והסמכויות שהובטחו לו לא מומשו: "לא הצטרפתי לממשלה בשביל התואר, הכבוד או המשרד, אלא בשביל לפעול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 14:37 ח באדר התשפג

אבי מעוז שובר שתיקה: זאת הסיבה שהתפטרתי מהממשלה
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע המחלוקות הקשות בין הליכוד לבין עוצמה יהודית, יו''ר מפלגת נעם סגן השר וחבר הכנסת אבי מעוז, שיגר ביום שני בערב מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הודיע על הפסקת תפקידו כסגן שר במשרד ראש הממשלה. "הנני מודיע על התפטרותי מתפקידי כסגן שר במשרד ראש הממשלה".

"לא עברתי לאופוזיציה ובוודאי שאיני מתכוון לפעול נגד הממשלה או הקואליציה"

במכתב ששלח לפעילים כתב מעוז כי "אמש הודעתי לראש הממשלה על התפטרותי מתפקיד סגן שר במשרדו. מאז ועד עתה אני מקבל מאות פניות מכל רחבי הארץ, ובעקבותיהן אני מבקש להסביר את הצעד שנקטתי. ראשית, אין שום ספק וצריך להיות ברור לכל אדם, שהממשלה הזאת טובה מאות מונים יותר מהממשלה הקודמת, ואנחנו נעשה הכל כדי שהיא תמלא את ימיה. עם זאת, אין שלימות בעולם, וצריך סבלנות רבה כדי לתקן את כל נזקי הממשלה הקודמת, ובכללם נזקי הפרוגרס הרגרסיבי".

נתניהו עם מעוז

נתניהו עם מעוז צילום: הליכוד

יו"ר נעם ביקש להבהיר כי הוא אינו התפטר מהקואליציה אלא מהמשלה ואין לו כוונה לפעול נגדה. "שנית, אני מבקש להבהיר: אין כאן הרמת ידיים, לא כניעה ולא ייאוש. להיפך: אנו ממשיכים ביתר שאת לפעול לחיזוק הזהות היהודית ולתיקון הנזקים של עשרות שנות חדירה פרוגרסיבית-רגרסיבית לכלל המערכות הציבוריות. לא התפטרתי מהקואליציה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. לא עברתי לאופוזיציה ובוודאי שאיני מתכוון לפעול נגד הממשלה או הקואליציה".

"לא הצטרפתי לממשלה בשביל התואר, הכבוד או המשרד, אלא בשביל לפעול"

מעוז הסביר לפעילים את הסיבה להתפטרותו מתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה. "הצעד שעליו הודעתי הוא בתמצית – מעבר מהרשות המבצעת לרשות המחוקקת בתוך הקואליציה. חשוב להבין: חברות בממשלה כסגן שר היא פתח לעשיה גדולה, אך מאידך היא כרוכה בוויתור על סמכויות וכלים המוקנים לחברי כנסת שאינם בממשלה, כמו הגשת הצעות חוק, פעילות בוועדות הכנסת ועוד. לכהן כסגן שר בלי לקבל סמכויות שיאפשרו פעילות משמעותית זה לצאת קירח מכאן ומכאן: מצד אחד אי אפשר לפעול בעזרת החלטות ממשלה ותקציבים כחבר ממשלה, ומצד שני אי אפשר להגיש הצעות חוק ולקיים דיונים בוועדות – כמחוקק".

אבי מעוז

אבי מעוז במצעד הממלצות לנשיא לאחר הבחירות צילום: כיפה

עוד הוסיף ואמר כי "כשהוקמה הממשלה בחרתי להיות חלק ממנה, מתוך הבנה שהכלים והסמכויות שעל פי ההסכמים הייתי אמור לקבל יאפשרו לי לפעול לחיזוק הזהות היהודית של המדינה מתוך הממשלה. כעת, שבועות ארוכים לאחר הקמת הממשלה, הגעתי למסקנה שהסמכויות והכלים שהובטחו לא מומשו, ואיני רואה שהגורמים שאמורים לממש אותם פועלים ברצינות לכך. כיון שלא הצטרפתי לממשלה בשביל התואר, הכבוד או המשרד, אלא בשביל לפעול – המצב הזה הביא אותי להודיע על התפטרות מהממשלה וחזרה לכנסת".