בזמן הלוויה: נעצרו המחבלים שרצחו את אילן גנלס הי"ד

לוחמי צה"ל בפעילות משותפת עם שב"כ ומג"ב עצרו במחנה הפליטים עקבת ג'אבר בסמוך ליריחו שני מחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי בו נרצח אילן גנלס הי"ד

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 14:03 ח באדר התשפג

בזמן הלוויה: נעצרו המחבלים שרצחו את אילן גנלס הי"ד
צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

לוחמי צה"ל בפעילות משותפת עם שב"כ ומג"ב, פעלו לפני זמן קצר במחנה הפליטים עקבת ג'אבר בסמוך ליריחו. על בסיס מידע מודיעיני של שב"כ, תפסו הכוחות שני מחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי שלשום  בו נרצח אילן גנלס הי"ד. במהלך המעצר זוהתה פגיעה בפעיל שניסה להימלט מביתם של המפגעים בעת המעצר. בפעילות נתפסו אמצעי לחימה שהיו ברשות המחבלים. החשודים שנעצרו הועברו להמשך חקירת שב"כ.

שר הביטחון, יואב גלנט, בירך את הלוחמים שעצרו את המחבלים. "אני מברך את כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב על לכידתם של שני המחבלים הנתעבים שרצחו את אילן גנלס ז"ל בפיגוע בציר 90. ידע כל מחבל כי ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע אליו", ברך גלנט.

זירת הפיגוע בו נרצח אילן גנלס הי"ד. צילום: Jamal Awad/Flash90

אילן גנלס הי"ד שנרצח בפיגוע בצפון ים המלח מובא למנוחות

כאמור, אילן גנלס הי"ד נרצח ביום שני האחרון בפיגוע ירי  בצפון ים המלח. גנלס, אזרח ישראלי-אמריקאי, יליד קונטיקט, ארצות הברית, למד בער באוניברסיטת קולומביה ושירת בצה"ל. בשעה זו מתקיימת הלוויתו של אילן גנלס בבית העלמין הישן קלאוזנר, רעננה. המשפחה תשב שבעה בארץ רק היום עד השעה 20:00 ברעננה.

אילן גנלס, הנרצח בפיגוע

אילן גנלס, הנרצח בפיגוע צילום: סעיף 27 א

"ביקש לשפר את העולם"

בקונסוליה הישראלית בניו יורק ספדו לאילן וכתבו כי "אנו מרוסקים מאובדנו של אילן גנלס, אזרח ארה"ב-ישראלי ווטרינר צה"ל שנרצח על ידי מחבלים פלשתינים. אילן גדל בקונטיקט וסיים במאי האחרון את לימודיו בקולומביה. הוא התנדב בקהילה המקומית שלו וביקש לשפר את העולם. יהי זכרו ברוך" נכתב".

גם הרב יהודה דריזין, שליח חב"ד בקמפוס אוניברסיטת קולומביה ספד: "הוא היה מסוג האנשים שאפשר להתקשר אליו, והיית בטוח שהוא יענה ויפנה לך כמה דקות לדבר אם תצטרך משהו, עבור כל מי שהכיר אותו זו בעיטה בבטן. זה ממש כואב", את הדברים אמר לאתר jewish telegraphic agency.