"לאסוף תרומות עבור תמיכה בכפר עוין זה לא יהודי"

לאחר הפיגוע הקשה בשומרון בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב, התפרעו אזרחים ישראלים בכפר חווארה והציתו בתים ורכבים, בתגובה פתח יאיא פינק בקמפיין תרומה לתושבי הכפר. הרב רפאל דלויה מגיב: "עוד סימפטום לקרע הנורא בעם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 17:30 ז באדר התשפג

"לאסוף תרומות עבור תמיכה בכפר עוין זה לא יהודי"
תוצאות ההצתות בחווארה, צילום: Erik Marmor/Flash90

איסוף תרומות עבור תמיכה בכפר עוין התומך במחבלים ושממנו יוצאים מחבלים כבר שנים רבות, וזאת, לאחר ביצוע פיגוע נפשע וברברי בו נרצחו בדם קר שני בחורים יהודים צדיקים ותמימים הי"ד, זה לא יהודי. זו איוולת. אולי השפעה מהנצרות, אינני יודע. אבל זה בלתי נסבל. רק אתמול קברנו אותם! הדם עדיין מבעבע, ומה שיש בראש של כמה אנשים המתיימרים להיות מנהיגים ועוד כביכול מדברים בשם היהדות - זה איך לעזור לכפר של המחבלים האלה?

ברור לכולם שאין לקחת את החוק לידיים. ואת זה הרבנים והמנהיגים מבהירים כל הזמן, כולל בהלוויה עצמה. די עם תרבות ההלקאה העצמית. עד כמה אפשר להיות מנותק מהציבור? אין מודעות ורגישות מינימלית אפילו לתזמון הרע והאומלל של הפעולות האלה מצד אלה היוזמים אותן? עכשיו העת להתאבל, (אולי גם לכעוס), לתמוך במשפחה, לחזק את החברים. וזהו. 

לצערי, זה גם עוד סימפטום לקרע הנורא בעם ישראל. גם אם היו לקריאות האלו הצדקה כלשהי (וכפי שהסברתי לעיל אין לזה הצדקה) - התזמון גרוע ביותר. לא יכול להיות תזמון רע יותר מזה. וזה כאמור מראה על ניתוק מוחלט מהעם, ועל חיים כאן במדינת ישראל בשני עולמות מקבילים. כל עוד זה יהיה המצב, הקרע בעם לא יוכל להתאחות.

הרב רפאל דלויה הוא רב קהילת אוהל יצחק - הר ברכה, מזכיר אגוד חכמי המערב בא"י.