אלפים ליוו את הלל ויגל יניב הי"ד בדרכם האחרונה

הלל מנחם ויגל יעקב הי"ד, שנרצחו בפיגוע הירי בחווארה הובאו למנוחות בהר הרצל שבירושלים | תושבי בנימין התייצבו לאורך כביש 60 עם דגלי ישראל כדי לחזק וללוות את המשפחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/23 14:39 ו באדר התשפג

אלפים ליוו את הלל ויגל יניב הי"ד בדרכם האחרונה
צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

בדרכם האחרונה: בפיגוע קטלני שאירע אתמול (א') בשעות הצהריים בחווארה, נרצחו האחים הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד מהיישוב הר ברכה שבשומרון בעת שעשו את דרכם מביתם לישיבותיהם. טקס הלוויית האחים בהר הרצל בירושלים נפתח בפרק תהילים מפי הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב אייל קרים, אל מול אלפים ביניהם גם שרים וחברי כנסת. 

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

הלל שירת בחיל הים לפני שחזר ללמוד בישיבת ההסדר בקריית שמונה בעיר הצפונית, חיילים מהחיל נשאו את ארונו. חבריו של יגל, תלמיד ישיבת ההסדר בגבעת אולגה שהתחייל ולא הספיק להתגייס נשאו את גופתו.

מפקד פלגת הביטחון השוטף (בט"ש) 916 בחיל הים, סגן-אלוף רועי גרדוש, ספד להלל: "אני מתקשה לדבר עליך כאן בלשון בעבר. בעוד כשבועיים היית אמור לעלות כאן כמצטיין, ושם הייתי אמור להכיר את משפחתך לראשונה - לספר להם כמה משמעותי היית. תמיד הסבת לי גאווה והייתה זו זכות גדולה עבורי לפקד עליך".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תושבי בנימין לאורך כביש 60 יצאו לחזק וללוות את משפחת יניב

תושבים רבים מהמועצה האזורית בנימין התייצבו בצמתים שעל כביש 60 בעפרה, בכיכר תחנת הדלק מעבר מכמש, בעלי ובשילה לאחר שהמועצה קראה הבוקר לתושבים להשתתף במפגן תמיכה וחיזוק במשפחת יניב שיצאה בצהריים בדרכה ללווייה בהר הרצל. גם עובדי מועצת בנימין לקחו חלק במפגן התמיכה ועמדו בצומת שער בנימין יחד עם תלמידות אולפנת "כוכב יעקב" וליוו את המשפחה עם דגלי ישראל. 

הורי הנרצחים: "במקום להוביל ילדים לחופה, אנחנו צריכים לקבור אותם"

בתוך כך, ההורים, שלום ואסתי יניב, סיפרו על השעות הקשות מאז שקיבלו את הבשורה המרה. "אין מילים כדי לתאר אסון כזה. מה אפשר להגיד? במקום להוביל ילדים לחופה, אנחנו צריכים לקבור אותם" אמרה אמם, אסתי. האב שלום הוסיף ואמר בכאב כי "מתחנן שזה יהיה האירוע האחרון. שכל הילדים יוכלו להתחתן, להוליד ילדים ולבנות בתים".

צילום: FLASH90

האם אסתי הוסיפה ואמרה כי "אמרתי לילדים שלי להישאר משפחה מאוחדת בהתמודדות המשפחתית הקשה "אנשים אחים אנחנו, עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, צריך אחדות. לא דמיינתי מעמד כזה - אין מילים לאסון כזה. שילמנו מחיר כבד מנשוא. הנוער הם הילדים שלנו, הם נוסעים פה בטרמפים בלילות, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו אובדן כזה, אנחנו רוצים פה ביטחון".

אחות הנרצחים אומרת מזמור לתודה לפני הלוויה:

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il