ח"כ מהליכוד: "ישראל חייבת לפצות את הנפגעים בחווארה"

חבר הכנסת משה סעדה אמר כי ישראל חייבת לפצות את הפלשתינים שנפגעו מהפרעות בחווארה: "המדינה צריכה לקחת אחריות, היא הריבון שם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 15:23 ז באדר התשפג

ח"כ מהליכוד: "ישראל חייבת לפצות את הנפגעים בחווארה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בלילה שלאחר הפיגוע הקשה בחווארה בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד מהר ברכה, הגיעו אזרחים ישראלים לכפר בו בוצע הפיגוע ותקפו את האוכלוסייה המקומית. המתפרעים, הציתו רכבים ובתים ומספר פלשתינים נפגעו במהלך האירועים.

בתוך כך, חבר הכנסת מהליכוד וסגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה, אמר היום (ג') בראיון לגל"צ כי ישראל חייבת לפצות את הפלשתינים שנפגעו מהפרעות בחווארה. "מדינת ישראל צריכה לקחת אחריות, היא הריבון שם - והיא חייבת לפצות את האנשים", אמר סעדה.

צילום: Erik Marmor/Flash90

ינון מגל תקף את הפעיל הדתי שהתרים לתושבי חווארה: "יהדות עאלק"

כזכור, בתגובה להתפרעויות בחווארה, פתח פעיל השמאל הדתי, יאיא פינק, בקמפיין התרמה לתושבי הכפר. הקמפיין שעד כה גייס מעל מיליון שקלים אמור להיתרם לתושבי הכפר שנפגעו. בתיאור הקמפיין כותב פינק: "תרומה לתושבי חווארה החפים מפשע שביתם נשרף אתמול, על ידי פורעים יהודים ובתמיכת נבחרי ציבור. כדתי וכציוני, זאת לא היהדות שלי ביחד נגביר את האור".

הצתות בחווארה. צילום: חופשי

מי שהגיב לפינק על הקמפיין הוא העיתונאי ינון מגל. מגל תקף את עצם התרומה לאנשי הכפר והסביר: "כפר של רוצחים שהוציא במהלך השנים מאות פיגועים. אין סוף יהודים נרצחו ונפצעו ברחובו הראשי. תלמידיו מהללים רוצחי יהודים בטקסי בית הספר. ויאיא פינק תורם להם כסף. אפס מאופס מדבר על יהדות עאלק" ענה מגל לפינק.