"אלה הגידולים הרעילים שנתניהו מגדל ומטפח כבר 30 שנה"

מרב מיכאלי נשאה דברים בפתח ישיבת סיעת העבודה ותקפה את ראש הממשלה נתניהו בשל האלימות שנראתה אמש בחווארה מצד יהודים | יאיר לפיד: "מעולם לא היתה בישראל קואליציה שבה נתנו גיבוי לטרור במקום לכוחות הביטחון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/23 15:49 ו באדר התשפג

"אלה הגידולים הרעילים שנתניהו מגדל ומטפח כבר 30 שנה"
מרב מיכאלי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ישיבות הסיעה נערכו היום (ב') בצל הפיגוע הקשה אתמול בו נרצחו הלל ויגל יניב הי"ד, ובצל האלימות שנראתה אמש בחווארה כתגובה לפיגוע. יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי התייחסה לדברים ותקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"מחבלים יהודים שהולכים ושורפים כל מה שנקרה בדרכם"

מיכאלי פתחה את דבריה ואמרה כי "אתמול בחווארה מחבלים יהודים עשו מעשה שלא יעשה. מעשי טרור שבוצעו על ידי מחבלים יהודים בעלי תעודות זהות כחולות וייצוג בתוך הכנסת והממשלה. מחבלים יהודים שהולכים ושורפים כל מה שנקרה בדרכם תוך קריאות נקמה. טרור מבית".

מיכאלי האשימה: "אלה הגידולים הרעילים שצומחים בערוגות הפרא של הימין הקיצוני שנתניהו מגדל ומטפח כבר 30 שנה. לאט אבל בטוח, הוא גידל אותם וטיפח אותם והכניס אותם לכנסת, ועכשיו הוא הכניס אותם גם לממשלה. לתוך הממשלה המסוכנת וההרסנית ביותר שהייתה בישראל. הם הולכים ומתרבים, הולכים ומתחזקים והם מאיימים למוטט עלינו את הבית.

"מליציות שלא מכירות בכלל בחוק הישראלי או בסמכותה של הממשלה"

יו"ר העבודה המשיכה והאשימה את הממשלה "הכל כך גזענית והאנטי ציונית הזו אפילו לא מגנה את מעשה הזוועה הזה, אפילו לא מתנערת מהמיליציות החמושות והמסוכנות האלה. מליציות שלא מכירות בכלל בחוק הישראלי או בסמכותה של הממשלה. החבורה הפושעת הזאת צברה הרבה מאד כח פוליטי ולא מהססת להשתמש בו. הם מנצלים היום את הכח הזה כדי להרחיב את הפרעות ואת האלימות וכדי לרסק את הדמוקרטיה שלנו".

בסיום דבריה הזכירה את הרפורמה במערכת המשפט וציינה כי זה הזמן להסתכל למציאות בעיניים, ולהבין: "זה או מדינת הלכה דיקטטורית וגזענית או מדינה ציונית, דמוקרטית וליברלית. לכן אסור להתפתות, אסור להציל את הממשלה האנטי ציונית והגזענית הזאת מעצמה, אסור לעשות דילים ופשרות על הדמוקרטיה. אסור להיכנע לשקרים של הדברות והסכמה עם נתניהו ועם שלוחיו. אסור לשתף איתם פעולה".

לפיד: "במקום שכוחות הביטחון ירדפו אחרי הרוצחים הם צריכים להתעסק עם טרור יהודי"

גם יש עתיד קיימה היום ישיבת סיעה, ובפתחה שלח את תנחומיו יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד למשפחת יניב, "על הרצח הנורא של שני האחים הצעירים, הלל ויגל. זהו חור ענק שנפער בלבה של מדינת ישראל. יהי זכרם ברוך".

לפיד.

יאיר לפיד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 
"המחבלים שביצעו את הרצח לא יינקו. מערכת הביטחון תחפש אותם, תמצא אותם, ותפעל מולם בנחישות וללא היסוס. עשינו זאת בעבר, נעשה את זה גם הפעם. מה שמפריע לכוחות הביטחון לפעול הוא מה שקרה הלילה בחווארה", טען לפיד. נתניהו והליכוד הקימו ממשלה עם אנשים שהלכו בתהלוכות ושרו 'שיישרף לכם הכפר', אז עכשיו האנשים האלה שרפו כפר. במקום שכוחות הביטחון ירדפו אחרי הרוצחים של הלל ויגל, הם צריכים להתעסק עם טרור יהודי".

"מעולם לא היתה בישראל קואליציה שבה נתנו גיבוי לטרור במקום לכוחות הביטחון"

לפיד המשיך ואמר כי מה שקרה בלילה זו אנרכיה גמורה. "האנרכיה הזו נוצרת כי בממשלה הזו לכל אחד יש מדיניות משלו. לבן גביר, שר הטיקטוק והפיתות, יש מדיניות אחת, לסמוטריץ', הזרוע המדינית של נערי הגבעות, יש מדיניות שניה, לגלנט יש מדיניות שלישית ונתניהו חלש ולא מצליח להעמיד אותם במקום.
 
"חודשיים אחרי הקמת ממשלת הימין על מלא, היקף הפיגועים הולך וגדל, המחבלים מרימים ראש, הצבא מבולבל ולא מבין את שרשרת הפיקוד. ממשלת ישראל - איבדתם שליטה. לא מנעתם פיגועים, אתם לא מצליחים לעצור את הטרור, אתם כישלון ביטחוני". לפיד סיכם ואמר כי "מעולם לא היתה בישראל קואליציה שבה נתנו גיבוי לטרור במקום לכוחות הביטחון. אם הם לא יטפלו ביד קשה בטרוריסטים היהודים מחווארה, אין בטחון ואין יותר שלטון חוק במדינת ישראל".