הרב שמואל אליהו: "כמה פנצ'רים מצדיקים דם של ילד יהודי?"

הרב שמואל אליהו פרסם סרטון, בו הוא מסביר כי שריפת מכוניות ואפילו הקמת יישובים לעולם לא יוכלו לנקום את דם הנרצחים. הרב טוען כי בית המשפט מונע נקמה אמיתית במרצחים ואף מאשים כי הכרעותיו הובילו לאסון

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/23 13:23 ו באדר התשפג

הרב שמואל אליהו: "כמה פנצ'רים מצדיקים דם של ילד יהודי?"
הרב שמואל אליהו | , צילום: קרן ידידות טורונטו

הפיגוע הרצחני בחווארה שגבה את חייהם של האחים הלל-מנחם ויגל-יעקב יניב הי"ד שהותירו אחריהם הורים ושלושה אחים קטנים, גרר בתגובה התפרעויות ווננדליזם ברחבי חווארה. הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת פרסם סרטון בו הוא טען כי אין נקמה אנושית שיכולה להחזיר את הנרצחים, והסביר כי המאבק הוא קודם כל על "השיבה שופטינו כבראשנה".

כמה פנצ'רים מצדיקים דם של ילד יהודי? איך אפשר לדון בדבר כזה?

"'אל נקמות ה', אל נקמות הופיע' ה' צריך לנקום את דם עבדיו השפוך", פתח הרב ואמר בהתייחסו לפיגוע הרצחני אתמול, בו נרצחו שני האחים למשפחת יניב. הרב הסביר כי אין נקמה אנושית שתספיק, "גם אם תשרוף 10 מכוניות לא נקמת את הנקמה האמיתית על זה שרצחו שני נערים. גם אם תשרוף 20 מכוניות ו-20 ערים, עוד לא התחלת".

הרב אליהו שיתף בדברים ששמע בעבר מאב שכול: "גם אם תקים יישוב, לא נקמת את הנקמה", והדגיש כי אמנם "צריך להקים יישוב, לשבור את זרוע הרשעים ולהקהות את שיניהם", אבל הסביר את הסתייגותו: "כמה פנצ'רים מצדיקים דם של ילד יהודי? כמה מכוניות ואיזה דגם? איך אפשר לדון בדבר כזה?"

"אתה לא יכול לרדוף את הרשעים, השופטים עוצרים אותך,

בהמשך הסרטון הרב פירש את הפסוק "השיבה שופטינו כבראשונה, שובר אויבים ומכניע עמלים", וטען כי כיום השופטים מונעים את הכנעת האויבים "אתה לא יכול לרדוף את הרשעים, השופטים עוצרים אותך. אתה לא יכול לעצור את הזוהמה הזאת, את הרשעה, את האכזריות", תקף הרב את מערכת המשפט.

עוד טען הרב אליהו כי אלמלא בג"ץ ייתכן שהפיגוע היה נמנע: "מפקד האיזור רצה להרוס כמה בתים לא חוקיים בכביש, היועצים המשפטיים לממשלה עצרו אותו ואמרו שזה לא יעבור בבג"ץ. התוצאה - כזה אסון".

זירת הפיגוע בחווארה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90