הרב אליהו נפגש עם יו"ר הנהלת מרצ: "למדתי שהם באמת מפחדים מהקרע"

רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו, משתף בתובנות מפגישה שערך עם יו"ר מרצ אורי זכי, ומסביר למה המשפט שמתנהל מול ראש הממשלה מוכיח את חשיבות הרפורמה המשפטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/23 12:16 כט בשבט התשפג

הרב אליהו נפגש עם יו"ר הנהלת מרצ: "למדתי שהם באמת מפחדים מהקרע"
הרב אליהו ואורי זכי, מפגש מקרן, צילום: ללא

מפגש קצוות: במוצאי שבת האחרונה התרחש בתל אביב מפגש מסקרן בין רבה של צפת, הרב שמואל אליהו לבין יו"ר הנהלת מרצ אורי זכי. המפגש, כך מספר הרב, כמעט ולא התרחש: "בתחילת המפגש סיפר זכי כי רבים מחבריו ניסו לשכנעו שלא להגיע למפגש איתי. רק בשבת בבוקר, גמלה בליבו ההחלטה לבוא למפגש, אחרי ששמע אותי במקרה באחד מבתי הכנסת שבהם דיברתי בשבת, והדברים נראו לו מתאימים" מספר הרב. 

"אני למדתי בשיח הזה שהם באמת מפחדים מהקרע"

"זה מדהים" הוסיף הרב אליהו. "לעומת ניסיונות השכנוע עליו שלא להיפגש או להידבר איתי, אותי אף אחד לא ניסה לשכנע לא להיפגש איתו. ובאמת זה קצת הזוי, אני באתי ממחנה שבחרו בו 2,304,964 אזרחים, והוא בא ממחנה שיש לו ביום טוב 1,669,596 קולות. זה פער עצום של 635,368 אזרחים שרוצים את הרפורמה. ועם כל זה רבים במחנה שלו אומרים לו לא להיפגש איתי. פלא שהם לא עברו את אחוז החסימה". 

"מאוד הערכתי את אורי זכי", אמר הרב "שלא שמע לקולות האנשים המתנשאים והמנותקים שקראו לו לא לדבר איתנו. אנשים שמצד אחד תולים שלטים במיליוני שקלים בכל רחבי המדינה 'למנוע קרע בעם'. ומצד שני יוצרים את הקרע במילים על שפיכות דמים וטנקים ברחובות" מסביר הרב.

הרב מסביר מדוע השיח בין הצדדים כה חשוב: "התיקון לקרע הוא בשיח שבו לומדים להכיר ולכבד אחד את השני. אני למדתי בשיח הזה שהם באמת מפחדים מהקרע, הם חושבים באמת שלקחו להם את המדינה. ראיתי גם שבשמאל יש אנשים מאמינים ששומרים קצת מצוות. אני מקווה שגם הוא למד עלינו דברים שהוא לא ידע". 

המפגש בין הרב שמואל אליהו ואורי זכי

המפגש בין הרב שמואל אליהו ואורי זכי צילום: ללא

הצעתי לאורי זכי להאזין באופן ישיר להתנהלות משפט ראש הממשלה בימים אלו

הרב הסביר גם מדוע משפטו של ראש הממשלה קשור לצורך ברפורמה משפטית: "כשהוא ישמע את תשובות תנ"צ יואב תלם לחקירת סנגור ראש הממשלה הוא יזדעזע. הוא ישמע את החוקר הבכיר ביותר שעונה יותר מידי פעמים 'לא ידעתי', 'לא סיפרו לי', 'זה לא באחריותי'", מסביר הרב.

"לא מדובר באיש זוטר אלא בראש צוות החקירה של ראש הממשלה הנבחר, ליוו אותו טובי הפרקליטים במדינה. ליווה אותה המפכ"ל רוני אלשיך. ליווה אותה היועץ המשפטי לממשלה. אמרתי לו כי ברור לי שאדם הגון שיקרא את הפרוטוקולים הללו יבין למה הרפורמה במערכות המשפט כל כך חיונית". 

אורי זכי

אורי זכי צילום: Tomer Neuberg/FLASH90