ארה"ב מאשרת: ישראל התחייבה להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון

שגרירות ארצות הברית הוציאה הודעת סיכום על ה הוועידה הבינלאומית בעקבה שבירדן, וציינה כי ישראל התחייבה להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון | נתניהו: "אין ולא תהיה שום הקפאה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/02/23 20:33 ה באדר התשפג

ארה"ב מאשרת: ישראל התחייבה להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון
נתניהו ובלינקן, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

בעקבות המתיחות הביטחונית המורגשת בימים האחרונים ברחבי הארץ, התכנסה היום (א') הוועידה הבינלאומית בעקבה שבירדן, במטרה למנוע הסלמה ביטחונית לקראת חודש הרמדאן וחג הפסח. שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה הודעת סיכום בה ציינה כי ישראל התחייבה להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון.

"ממשלת ישראל והרשות הלאומית הפלשתינית אישרו את נכונותן והמחויבות המשותפת לפעול באופן מיידי להפסקת הצעדים החד-צדדיים לתקופה של 3-6 חודשים. זה כולל התחייבות ישראלית להפסיק את הדיון בכל יחידות התיישבות חדשות למשך 4 חודשים ולהפסיק את האישור של מאחזים כלשהם למשך 6 חודשים", נכתב בהודעה.

נתניהו: "אין ולא תהיה שום הקפאה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הכחיש את הפרסום והבטיח כי "בניגוד לציוצים, הבנייה וההסדרה ביהודה ושומרון יימשכו בהתאם ללו"ז התכנון והבנייה המקורי, ללא שום שינוי. אין ולא תהיה שום הקפאה".

ראש המועצה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, מיהר להכחיש את הדיווח הירדני, שפורסם עם סיום הפסגה, ופרסם הודעה בה נכתב כי "בניגוד לדיווחים ולציוצים על הפגישה בירדן, אין שום שינוי במדיניות ישראל. בחודשים הקרובים מדינת ישראל תסדיר 9 מאחזים ותאשר 9,500 יחידות דיור חדשות ביו"ש. אין שום הקפאת בנייה או שינוי בסטטוס קוו בהר הבית ואין שום הגבלה על פעילות צה"ל".

נתניהו

"אין ולא תהיה שום הקפאה". נתניהו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

סמוטריץ': "לא תהיה הקפאה אפילו לא ליום אחד", בן גביר: "מה שהיה בירדן - יישאר בירדן"

עם פרסום הדיווח, שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' הגיב ואמר כי "אין לי מושג על מה דיברו או לא דיברו בירדן. שמעתי על הוועידה המיותרת הזו מהתקשורת בדיוק כמוכם. אבל דבר אחד אני כן יודע: לא תהיה הקפאה של הבניה והפיתוח בהתיישבות אפילו לא ליום אחד (זה בסמכותי)".

"לא תהיה הקפאה אפילו לא ליום אחד", השר סמוטריץ'. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל שטחי יו"ש ללא שום מגבלה (נוודא בקבינט). פשוט מאוד". בתוך כך, גם השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הגיב לדיווח הירדני ואמר כי "מה שהיה בירדן (אם היה), יישאר בירדן".