דודי אמסלם מאיים לתבוע את העיתונאי: "מעשה עוולה כדי להזיק"

חבר הכנסת מהליכוד מאיים לתבוע את שדרן ערוץ הספורט, רון קופמן, לאחר שהאשים אותו בגזענות: "בחרת לנצל יכולתך וכוחך וכשרונך כדי לפגוע ולהזיק לחה"כ דוד אמסלם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/02/23 17:16 ה באדר התשפג

דודי אמסלם מאיים לתבוע את העיתונאי: "מעשה עוולה כדי להזיק"
ח"כ דודי אמסלם, צילום: Hadas Parush/Flash90

השדרן והפרשן ערוץ הספורט, רון קופמן, התבטא בשבוע שעבר, נגד חבר הכנסת דודי אמסלם, והאשים אותו בגזענות. "אתה ממשיך דרכו של ד"ר גבלס, שהיה גזען בדיוק כמוך, אנטישמי מלא-מלא. ואתה רוצה סוף לאשכנזים, בדיוק כמו שרצה הדוקטור. איפה תתכנן את הפתרון הסופי? בוילה ואנזי, או בארוחת שישי בבית? אתה אשפה פוליטית רקובה ומצחינה", כתב קופמן.

רון קופמן על אמסלם:  "אתה ממשיך דרכו של ד"ר גבלס, שהיה גזען בדיוק כמוך"

בעקבות הציוץ, דודי אמסלם, הגיש היום כנגד השדרן, מכתב התראה לפני נקיטת הליכים בגין מעשי עוולה ובכללם לשון הרע, באמצעות עורך הדין מוטי שמעון ואמר כי "מדובר בפרסום דברים פוגעניים ואסורים ברמת חומרה שאין גבוהה ממנה".

" קראתי את "שיר המעלות", והתחייבתי להגיע לביהכ"נ בשבת" רון קופמן

רון קופמן צילום: מאת Nitzan Hafner - נוצר על ידי מעלה היצירה, ויקיפדיה

עבמכתב שנשלח לרון קופמן נכתב: "בחרת לפעול בניגוד לדין ולבצע מעשה עוולה כדי להזיק לחבר הכנסת דוד אמסלם"

במכתב לפני תביעה נכתב כי "כעיתונאי, כמגיש טלוויזיה, כפרשן, איש תקשורת מנוסה וידוע אין ספק שידעת היטב משמעות וחומרת דבריך, פרסומך ומעשיך. ידעת כי מעשיך אסורים על פי דין ונוגדים כל נורמה ובחרת לפעול בניגוד לדין ולבצע מעשה עוולה כדי להזיק לחבר הכנסת דוד אמסלם. פרסומיך האסורים נעשו ונעשים ומתמשכים כל רגע ורגע מתוך מודעות למה שעלולים הם להביא ולהתרבותם והתגברותם בתפוצה רבה". 

עוד נכתב כי "גם משראית תגובות וביקורת שהביעו זעזוע מדבריך, לא זו בלבד שלא התנצלת, ולא עשית דבר לתיקון אלא שאתה ממשיך ומפיץ את הפרסומים האסורים והפוגעניים כל יום וכל רגע ורגע בתפוצה אדירה ברשת הטוויטר ובכל כְּלֵיך ותולדות פרסומיך ההולכים ומתרבים מיום ליום. אין ספק בכך שאתה מודע לכח הרב שצברת וליכולתך להפיץ מסרים בתפוצה גדולה ולהביא לתולדות ותולדות של תולדות של פרסומיך. בחרת לנצל יכולתך וכוחך וכשרונך כדי לפגוע ולהזיק לחה"כ דוד אמסלם".