הח"כית הסרוגה שהוטרדה התייצבה לעדות במח"ש: "תופעה רחבה וחמורה"

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך הגיעה למשרדי מח"ש בירושלים כדי למסור את גרסתה לאירוע הקשה שחוותה בפינוי בגוש שילה: "מאז האירוע קיבלתי עדויות מעשרות נשים שחוו פגיעות דומות, צריך לשים סוף לתופעה החמורה הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 14:18 ה באדר התשפג

הח"כית הסרוגה שהוטרדה התייצבה לעדות במח"ש: "תופעה רחבה וחמורה"
לימור סון הר מלך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית הגיעה היום (א') למשרדי מח"ש בירושלים כדי למסור את גרסתהלפגיעה הקשה שעברה לפני כשבוע וחצי במהלך פינוי הכרם בגוש שילה מצד לוחמי מג"ב. אל משרדי מח"ש הגיעה הר-מלך יחד עם עורך דינה אלעדי ויזל מטעם ארגון חוננו שמלווה את התלונה, ושני בכירי מח"ש לשעבר שמסייעים לח"כית בהליך.

"רוצה לתת קול ולהשמיע את זעקתן של אותן נשים בישראל שהן לא חברות כנסת ולא זכו למעמד שלי, ונפגעות בזו אחר זו"

"הגעתי לכאן היום לתת עדות במח"ש על האירוע הקשה שעברתי בכרם בגוש שילה", אמרה סון הר-מלך בפתח כניסתה למתן העדות. "אני מגיעה לכאן אמנם כחברת כנסת שבאה להתלונן על הפגיעה שחוותה, אך יש פה תופעה רחבה וחמורה הרבה יותר של פגיעה בנשים במהלך פינויים והפגנות, ואני היום רוצה לתת קול ולהשמיע את זעקתן של אותן נשים בישראל שהן לא חברות כנסת ולא זכו למעמד שלי, ונפגעות בזו אחר זו".

נזכיר כי הר-מלך חוותה אירוע מטריד כאשר ארבעה שוטרי מג"ב "כלאו" אותה בתוך טבעת אנושית ולא אפשרו לה לנוע בחופשית. "במהלך השבוע שחלף מאז האירוע הקשה שעברתי, קיבלתי עשרות פניות, סיפורים ועדויות מנשים שחוו פגיעות קשות ביותר במהלך פינויים בהתיישבות. אני מצפה ומקווה שבמחלקה לחקירות שוטרים ימצו עד תום את חקירת האירוע, ונראה את האמת והצדק יוצאים לאור. עלינו לשים סוף לתופעה הזאת", אמרה.

"חרך קטן שאפשר לקבל דרכו הצצה לתופעה מושתקת"

עו"ד אלעדי ויזל, פרקליטה של סון הר-מלך מטעם ארגון חוננו, הוסיף: "המקרה החמור שחוותה חברת הכנסת לימור סון הר-מלך הוא מעין חרך קטן, שאפשר לקבל דרכו הצצה לתופעה מושתקת של תקיפת פעילות עת באו למחות כדין, ומוצאות את עצמן טרף קל בידי השוטרים".

בכיר מח"ש לשעבר, עו"ד אופיר אפרתי הצטרף אף הוא לדברים והדגיש: "העובדה שעומדת כרגע מולנו אישה חזקה, חברת כנסת, שמתארת את מה שעברה עלולה להטעות ולייצר רושם כאילו הפגיעה שחוותה לא הייתה דרמטית וקשה. אני מאמין שאם החקירה תמוצה כראוי התיק יגמר בהרשעת השוטרים", דברי אפרתי.