לימור סון הר-מלך הגישה תלונה במח"ש: "השוטר תחב את רגלו לבין רגליה"

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך הגישה הלילה תלונה חמורה למח"ש, כנגד השוטרים שפגעו בגופה ובחסינותה הפרלמנטרית. בין השוטרים: שני קצינים בכירים שהיו בשטח | עו"ד ויזל מחוננו דורש: "יש להשעות את השוטרים מתפקידם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/02/23 08:15 כו בשבט התשפג

לימור סון הר-מלך הגישה תלונה במח"ש: "השוטר תחב את רגלו לבין רגליה"
סון הר-מלך מוקפת על ידי השוטרים, צילום: ללא

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית שעברה השבוע חוויה קשה על ידי שוטרי מג"ב במהלך פינוי הכרם בשילה, הגישה הלילה (בין חמישי לשישי) תלונה למח"ש כנגד השוטרים שהיו מעורבים בתקיפתה - ביניהם שני קצינים בכירים בדרגת סגן ניצב ורב פקד שהיו ממפקדי הפינוי.

"בנסיבות מסוימות יכולה להיחשב כהטרדה מינית"

בתלונה שהוגשה באמצעות עו"ד אלעדי מארגון חוננו, מתאר ויזל את ההתעללות הקשה שעברה סון הר-מלך מצד שוטרי מג"ב שלקחו חלק בפינוי, את ההפרה הבוטה של חסינותה הפרלמנטרית ואת מעשיהם של השוטרים שהגיעו עד לכדי אלימות והטרדה מינית, כך נכתב בתלונה. עו"ד ויזל דרש ממח"ש להשעות את השוטרים הפוגעים ולהעמידם לדין.

 

בהמשך התלונה מתאר עו"ד ויזל, כי במהלך האירוע אף הפעילו השוטרים כוח באופן בלתי חוקי בעליל, ובצורה משפילה ופוגענית שפגעה קשות בפרטיותה ובצניעות של חברת הכנסת. "הפעלת כוח אשר שיאה היה בעת שאחד השוטרים נצמד אל הח"כית ותחב את רגלו לבין רגליה בצורה פוגענית, אשר לכל הפחות נחשבת כתקיפה אסורה ובנסיבות מסוימות יכולה להיחשב כהטרדה מינית", תיאר ויזל את שהתרחש באירוע.

בתלונה שהוגשה בשם סון הר מלך נכתב עוד כי אחד מתפקידיו המרכזיים של חבר כנסת הוא לפקח על פעילות הרשויות וכי לשם מימוש תפקיד זה מוקנות לחבר הכנסת חסינות מהותית וכן חופש תנועה "קריאתו של הקצין לכתר את חברת הכנסת הינה הוראה לא חוקית המהווה פגיעה חמורה בחסינות הפרלמנטרית אשר הקנה לה החוק", נכתב בתלונה.

סון הר-מלך בפינוי הכרם

לטענה כי מדובר במצב "מסכן חיים" כפי שטענו השוטרים בשטח, השיב ויזל: "גם אם עמדה הח"כית בסכנת חיים וקמה סמכות לשלול את חסינותה, דבר המוכחש מכל וכל, הרי שאופן הביצוע של שלילה זו נעשה בצורה אסורה ומקוממת. לו רצו השוטרים ליצר חציצה בין הח"כית לבין הטרקטור על מנת לאפשר לטרקטור לעבור הרי שיכלו לעשות זאת בדרכים פוגעניות פחות".

"יש להשעות את השוטרים מתפקידם"

בנוגע לפגיעה המינית שחוותה סון הר-מלך נכתב: "השוטרים לא הסתפקו בכליאת הח"כית בין זרועותיהם, אלא אף הרהיבו לעשות וכשביקשה היא לחמוק מטבעת החנק, מחצו הם את גופה בין שכמותיהם. שיאה של התקיפה התרחש עת הייתה הח"כית מחוצה בין שכמותיהם של השוטרים, כאשר את פלג גופה העליון היא הצליחה לחלץ מטבעת החנק, אך גפה התחתון עדין בתוכו. בשלב זה אחד השוטרים נצמד אל גופה ותחב את רגלו אל בין רגליה של הח"כית", תיאר ויזל את הפגיעה הקשה שחוותה.

עו"ד אלעדי ויזל |

עו"ד אלעדי ויזל | צילום: ארגון חוננו

"כפי הנחזה בתיעוד וכפי הניתן לשמוע בו אף מפקדו של השוטר נדהם ממה שראו עיניו, וישר כשהבין מה עושה הפקוד שלו הוא צעק לו: 'לא לא לא לא! מה אתה עושה?' וארשת זעזוע עלתה על פניו", הוסיף עורך דינה של חברת הכנסת. 

בסיום התלונה, דרש עו"ד ויזל: "יש להשעות את השוטרים מתפקידם לפחות עד להעמדתם לדין וכן לפתוח בחקירת המקרה", חתם ויזל את תלונתה של ח"כ לימור סון הר-מלך.