ח"כ מהליכוד יוזם: מאסר למפגינים שחוסמים כבישים

חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד הגיש הצעת חוק הקובעת עונש מאסר לחוסמי כבישים, זאת לאחר ההפגנה האלימה אתמול במהלכה איילון נחסם על ידי מפגי שמאל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/02/23 12:51 ה באדר התשפג

ח"כ מהליכוד יוזם: מאסר למפגינים שחוסמים כבישים
חסימות כבישים, צילום: Gili Yaari /Flash90

יום אחרי ההפגנה האלימה באיילון, בעקבות חסימות הכבישים התדירות והפגיעה בתנועת בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, הגיש חבר הכנסת דן אילוז הצעת חוק לתיקון חוק העונשין לפיו המציב מכשול או גורם נזק לדרך ציבורית בכוונה להאט את מהירות התנועה או ליצור חסימת תנועת כלי רכב, דינו מאסר עד שלוש שנים.

הצעת החוק מגיעה אחרי שבמהלך ההפגנות אמש נתיבי איילון נחסמו לתנועה על ידי מפגיני שמאל, שהתפרעו ובצעו פעולות שכללו הבערת מדורות וצמיגים שהובילו לעימותים עם כוחות המשטרה במקום ולעצורים.

אילוז מסר: "אין לתת יד למציאות שבה חוסמי כבישים מסכנים את חייהם של נוסעי אמבולנסים או פוגעים בצורה קשה באיכות החיים של אזורים שלמים. חסימת כבישים היא לא דמוקרטיה- היא אנרכיה. אני תומך נלהב בזכות להפגין ובזכות להביע עמדה בכל נושא. עם זאת, יש לעשות זאת בצורה אחראית ומבלי לשלול מאחרים את חופש התנועה ומבלי לפגוע בציבור פיזית.

"גם בזמן ההתנתקות התנגדתי לחסימות"

גם בזמן ההתנתקות התנגדתי לחסימות, אך כיום האכיפה הבררנית של המשטרה בנושא ברורה לכל. הזכות להפגין היא זכות יסוד ונשמור עליה, אך לצד זאת נשמור גם על חופש התנועה. אני שב וקורא למתנגדי הרפורמה להתכנס לשיח ולהגיע להבנות. אחים אנחנו ושמירת הסדר הציבורי היא חובתנו כולנו".

מחאה נגד הרפורמה המשפטית, ארכיון