בשב"כ הנחו להסיר את האיטום מבית המחבל - בן גביר הורה למשטרה לא לבצע

משבר חריף וחריג בין שירות הביטחון הכללי לשר לביטחון לאומי: בשב"כ הנחו להסיר את האיטום מבית המחבל שביצע את הפיגוע המזעזע ברמות מפני שהוא לוקה בנפשו, בן גביר הורה למשטרה לא לבצע וטוען כי בשב"כ יכולים לפנות לפיקוד העורף

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/23 11:50 ה באדר התשפג

בשב"כ הנחו להסיר את האיטום מבית המחבל - בן גביר הורה למשטרה לא לבצע
בן גביר, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

משבר בין שב"כ ובן גביר. גורמים בשב"כ פנו במהלך סוף השבוע למשטרה וביקשו להסיר את האיטום על בית משפחת המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בשכונת רמות לפני כשבועיים, השר לביטחון לאומי הורה שלא לבצע את הבקשה. כך על פי פרסום של משה נוסבאום.

שיפנו לפיקוד העורף

נזכיר כי בפיגוע, שהתקיים בצהריי יום שישי לפני כשבועיים, הגיע מחבל עם רכבו ופגע בעוצמה בתחת אוטובוס בשכונת רמות. כתוצאה מהפגיעה נהרגו שלושה ישראליים, ביניהם שני ילדי משפחת פאלי. מיד אחרי הפיגוע הוחלט לאטום את בית משפחת המחבל בשכונת א-טור שבמזרח העיר, מכיוון שהבית שבו הוא עצמו התגורר היה שכור.

שכונה במזרח ירושלים

שכונה במזרח ירושלים צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר האיטום, בשב"כ כאמור ביקשו מהמשטרה להסיר אותו בנימוק שהמחבל היה לוקה בנפשו ואין הצדקה לאיטום. בן גביר אינו שותף לעמדת השב"כ, ולטענתו בני משפחתו של המחבל ידעו על כוונתו לצאת ולבצע פיגוע, והדבר נלמד מתוך צוואתו של המחבל ולכן גם להם מגיע להיענש. בן גביר הוסיף ואמר שאם בשב"כ מתעקשים לבצע את הסרת האיטום הם יכולים לפנות לגורמי פיקוד העורף.

ראש השב"כ, רונן בר

ראש השב"כ, רונן בר | צילום: פלאש 90

היועמ"שים במוסד ובשב"כ מזהירים: קציני צה"ל יועמדו לדין באירופה

נזכיר כי בשבוע האחרון דווח על אזהרות מצד היועמ"שים של ארגוני הביטחון כי ישנו סיכון כי קציני צה"ל ואנשי כוחות הביטחון יועמדו לדין בבתי משפט ובבית הדין הבינלאומי בהאג בעקבות הרפורמה במערכת המשפט. הם הסבירו כי בית הדין בהאג מיישם החלטה לפיה תביעות נגד קצינים יכולים להתנהל רק כשהמדינה ממנה הם מגיעים לא מסוגלת לחקור בעצמה.


(בן גביר על ההתפרעויות במזרח ירושלים: "אסור לנו לאפשר להם את זה, המבצע ימשך")