רוטמן הודה לאיילת שקד: אפשרת את השינוי

בישוב פני קדם שבגוש עציון, התכנסו אמש התושבים בבית הכנסת, ברכו שהחיינו והרימו כוסית בהודיה על הסדרת היישוב לאחר קרוב ל-23 שנים. חבר הכנסת הודה לשקד על חלקה בקידום המהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/23 12:46 ב באדר התשפג

רוטמן הודה לאיילת שקד: אפשרת את השינוי
פני קדם הוסדר לאחר 20 שנה, צילום: ענף והמועצה האזורית גוש עציון

בישוב פני קדם, בו מתגורר יושב ראש ועדת חוק חוקה ומשפט חבר הכנסת שמחה רוטמן, חגגו אמש (ד') את אישורו לאחר קרוב ל-23 שנים בהם לא היה מוסדר. ביישוב, השוכן במזרח גוש עציון, התכנסו התושבים בבית הכנסת, ברכו שהחיינו והרימו כוסית בהודיה על אישור תוכנית המתאר של הישוב שתכלול בשלב זה 120 יחידות דיור. 

רוטמן הודה לאיילת שקד על חלקה בהסדרת היישוב

איילת שקד

איילת שקד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בין המברכים באירוע היה תושב היישוב, ח"כ שמחה רוטמן, שהודה לכל הגורמים והארגונים העוסקים במלאכה, לראש המועצה וראש מועצת יש"ע שלמה נאמן, לתנועת אמנה, לשאול גולדשטיין ראש מועצת גוש עציון בעבר ולשעבר מנכ"ל רשות הטבע והגנים. 

רוטמן הודה גם לאיילת שקד שהשתתפה באירוע באמצעות הזום ואמר כי פועלה במשרד המשפטים אפשר את שינוי המדיניות באשר ליישובים הלא מוסדרים ביו"ש. שרת הפנים לשעבר שקד בירכה גם היא את תושבי היישוב ואיחלה להם המשך בניה וצמיחה. כזכור, שקד הייתה חברה בכירה בממשלת השינוי בראשות בנט, כאשר רוטמן היה פעיל באופוזיציה. 

זוהי בשורה אדירה לגוש עציון, ליהודה ושומרון ולעם ישראל כולו

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן אמר כי, "זו שמחה אמיתית ותחושת סיפוק גדולה לאחר הליכה חלוצית של שנים רבות בספר המדבר, סוף סוף אושרה תכנית מתאר ליישוב פני קדם, אישור שמצטרף להסדרה של שדה בועז ולהקמת מצפה יהודה". לדבריו, "זוהי בשורה אדירה לגוש עציון, ליהודה ושומרון ולעם ישראל כולו", וסיים בתודה לממשלה ולבנימין נתניהו העומד בראשה.

אנחנו חיים באופוריה ואני מקווה שרק נמשיך ככה

יצחק פריד, סגן ראש מועצת גוש עציון, הרים כוסית לחיים לרגל המאורע, "בשבוע שעבר אושר שדה בועז, השבוע פני קדם, אנחנו יום יום מגלים עוד בשורות", אמר פריד והוסיף, "בימים האחרונים אנשים מסתובבים בגוש עציון ואומרים 'איזו בשורה משמחת', אנחנו חיים באופוריה ואני מקווה שרק נמשיך ככה. אנו זוכים להבין שארץ ישראל נקנית אמנם בייסורים, אבל אפשר שיהיו גם בשורות וחיים יותר מתוקים".

היישוב פני קדם הוסדר

היישוב פני קדם הוסדר צילום: ללא