המספרים מאחורי החתונה היקרה בעולם היהודי

סרטון מאחת החתונות היקרות בעולם היהודי נותן הצצה לעולם של עושר ופאר. מאיפה יבאו את הפרחים? כמה זמרים ונגנים הופיעו בחתונה? וכמה כסף הושקע בסך הכל באירוע?

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/23 10:42 ב באדר התשפג

המספרים מאחורי החתונה היקרה בעולם היהודי
החתונה היקרה בעולם היהודי, צילום: canva

בחסידויות רבות ישנם חסידים עשירים במיוחד, "גבירים" בעלי הון רב. לאנשי העסקים הללו יש חשבונות בנק מנופחים, והם משתמשים פעמים רבות בממונם כדי לתמוך במוסדות החסידות אליה הם משתייכים. אבל לצד התרומות הנדיבות, כשעשירים חרדים אלו חוגגים אירוע משפחתי - הם חוגגים עם כל הקופה, ואירועיהם נודעים ביוקרה, בפאר ובהשקעה המטורפת בכל פרט.

חתונה מפוארת כזו בדיוק, שהושקעה בה כמות כספים בלתי נתפשת, התקיימה לאחרונה בלונדון, כך שיתף עיתונאי "בחדרי חרדים" משה ויסברג, בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, שכינה את חתונת הענק בתור "החתונה היהודית היקרה ביותר". זוהי חתונת ביתו של נדבן חרדי מוכר, בין העשירים והמשפיעים ביותר במגזר החרדי. 

עלות של 6,000,000 דולר

ויסברג פרסם סרטון מתוך החתונה היוקרתית, שנחגגה במלון חמישה הכוכבים אינטר קונטיננטל, הממוקם בלב לונדון, "החתונה היהודית היקרה ביותר הערב בעלות של 6,000,000 דולר", חשף את המספרים הבלתי נתפשים שעומדים מאחורי האירוע, שעלותו הכוללת גבוה פי שניים מעלות החתונות של בר רפאלי ועדן בן זקן ביחד.

מקהלת 80 נגנים 

לדברי ויסברג, החתן והכלה המאושרים והמעושרים, לא הסתפקו בלהקת חתונות פשוטה. את שירי החתונה ביצעו עבורם עשרות נגנים, שרו שני זמרים מוכרים מהעולם החרדי, וגם, כדי שלא ייחסר חלילה - מקהלה נודעת: "מקהלת 80 נגנים בניצוח מנדי הרשקוביץ מארה"ב, שמילי אונגר, מוטי אילוביץ, ןמקהלת מלכות בניצוחו של פנחס ביכלר", פרסם העיתונאי את כל הפרטים.

14 קונטיינרים של פרחים מהולנד

לא רק במוזיקה השקיעו בחתונה הזו - לעורכי החתונה היה חשוב גם הפן הדקורטיבי של האירוע, גם אם זה אומר לייבא כלים ופרחים במיוחד מארצות זרות. ויסברג פירט: "מטוס תובלה מיוחד של 1000 כסאות, קנדילברות וכלים הגיע מפלורידה ו-14 קונטיינרים של פרחים מהולנד".