בן גביר מאיים: אם הדרישה לא תקוים אפרוש מהממשלה

בשיחות סגורות בין השר בן גביר ומקורביו, אמר כי אם לא ימולאו דרישותיו התקציביות הכוללות הוספת אלפי תקנים למשטרת ישראל והקמת משמר לאומי, הוא יפרק את הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/23 20:37 ל בשבט התשפג

בן גביר מאיים: אם הדרישה לא תקוים אפרוש מהממשלה
צילום: Ben Hakoon/Flash90

יפרק את הממשלה? השר לביטחון פנים איתמר בן גביר אמר היום (ג'), במהלך שיחות סגורות עם מקורביו, כי במידה ודרישתו להוספת אלפי שוטרים לשורות המשטרה לא תמומש, יעזוב את הממשלה, כך מפרסם העיתונאי יובל קרני ב- ynet. השר בן גביר צוטט: "כמו שלוין לא יתפשר על הרפורמה במשפט, אני לא אתפשר על רפורמה בביטחון האישי" 

בן גביר השווה את דרישותיו לדרישות שר המשפטים יריב לוין למימוש הרפורמה משפטית, אותה  הממשלה מקדמת בימים אלו: "לוין נבחר בשל הרפורמה במשפט ועזרנו לו להגשים את זה. אני נבחרתי בגלל הרפורמה בביטחון האישי" אמר השר בשיחות הפנימיות. 

מימוש תכניתו של בן גביר תלויה במשרד האוצר, שבימים אלו עומל על גיבוש התקציב, כאשר כל אחד משרי הממשלה דורש תקציבים עבור משרדו. ביום חמישי הקרוב יפתחו הדיונים בנושא זה בישיבת ממשלה מיוחדת.

משטרת ישראל. אילוסטרציה

משטרת ישראל, בן גביר דורש עוד תקנים. אילוסטרציה צילום: דוברות משטרת ישראל

עוד 4,000 שוטרים: הרפורמה של בן גביר

לפני כחודש חשף בן גביר את הרפורמה אותה הוא שואף להוביל במשטרת ישראל, "התכנית שלנו מתחלקת לשני חלקים. החלק הראשון הוא חיזוק המשטרה הכחולה. אנחנו נעלה משכורות לכל השוטרים, מהגיוס ועד לדרגת פקד, כולל", הסביר בן גביר, עוד הוסיף כי, "אנחנו מדברים על העלאה של בין עשרים לארבעים אחוזים בשכר השוטרים, באופן שיאפשר לשוטרים להתקיים בכבוד, ויאפשר לנו להחזיר ולגייס את השוטרים".

מלבד העלאת המשכורות השר לביטחון פנים, בן גביר אמר כי ברצונו לגייס 4,000 שוטרים בשנתיים הקרובות, ונוסף לכך: "להשלים את החוסרים בהצטיידות והרכש של משטרת ישראל".

בן גביר

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יש לי גם את האפשרות להפיל את הממשלה

זוהי לא הפעם הראשונה שאיתמר בן גביר מאיים בהפלת הממשלה. לפני חודש וחצי, בכנס מנהלים בו השתתף השר, הביע את חוסר שביעות רצונו מתגובת הממשלה לירי רקטות מעזה, אמר כי "אני השר, ואני חבר קבינט, ויש לי גם את האפשרות להפיל את הממשלה".