ח"כ מהליכוד במתקפה: ממשלת ימין על מלא מתקפלת

חבר הכנסת דני דנון תקף את הממשלה לאחר שהודיעה לארצות הברית כי היא לא תסדיר יישובים נוספים מעבר לתשעה שכבר אושרו: "ממשלת ימין אמיתית צריכה להיות מחויבת לערכים שבשמם נבחרנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/02/23 15:20 כט בשבט התשפג

ח"כ מהליכוד במתקפה: ממשלת ימין על מלא מתקפלת
דני דנון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה הודיעה היום (ב') לארצות הברית שבחודשים הקרובים היא לא תסדיר יישובים חדשים מעבר לתשעה שכבר אושרו, כתגובה לפיגוע הרצחני בשכונת רמות בירושלים ולזכרם של הנרצחים. לצד זה, ישראל לא התחייבה להפסיק הריסות מבנים בלתי חוקיים בשטחי C. בתוך כך, חבר הכנסת מהליכוד, דני דנון, מתח ביקורת חריפה על ההחלטה של הממשלה. 

"עצוב מאוד שממשלת 'ימין על מלא' מתקפלת מול לחץ חיצוני ומתחייבת להקפיא את פיתוח ההתיישבות בחבלי מולדת. ממשלת ימין אמיתית צריכה להיות מחויבת לערכים שבשמם נבחרנו. אני אומר לחברי בממשלה - אין לנו לגיטימציה להקפיא את הבנייה ביו"ש אפילו לא ליום אחד", כתב דנון בעמוד הטוויטר שלו.

ממשלת הימין התחייבה לארצות הברית: "לא נסדיר יישובים חדשים"

כאמור, התקפלות הממשלה הגיעה על רקע דברי הגינוי של שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, "אנו מוטרדים מאוד מההחלטה של ישראל אתמול לקדם על פי קרוב ל-10,000 יחידות התיישבות ולהתחיל בתהליך להפיכה לחוקית של תשעה מאחזים בגדה המערבית שבעבר היו בלתי חוקיים על פי החוק הישראלי", אמר בלינקן, "כמו ממשלים קודמים, דמוקרטים ורפובליקנים, אנו מתנגדים בתוקף לצעדים חד צדדיים, שמחריפים את המתיחות ומערערים את הסיכויים לפתרון שתי מדינות במשא ומתן".

נתיב האבות. תאושר בניה של 400 יחידות

נתיב האבות. תאושר בניה של 400 יחידות צילום: Gershon Elinson/FLASH90

בתוך כך, מועצת הביטחון של האומות המאוחדות צפויה להצביע היום על הצעה שניסחה איחוד האמירויות בתיאום עם הפלשתינים. בהצעה נכתב כי "להקמת ההתנחלויות על ידי ישראל בשטח הפלשתיני שנכבש בשנת 1967, כולל מזרח ירושלים, אין תוקף משפטי ומהווה הפרה בוטה של חוקי המשפט הבינלאומי".