המפכ"ל מגיב לאיומים מעוצמה יהודית: "אין לי כוונה להתפטר"

בעקבות הקריאה של חבר הכנסת מעוצמה יהודית להדיחו מתפקידו, עונה קובי שבתאי כי אין לו כוונה להתפטר: "השר קובע את המדיניות אך כולם כפופים לחוק והוא הקו המנחה אותנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/02/23 21:36 כז בשבט התשפג

המפכ"ל מגיב לאיומים מעוצמה יהודית: "אין לי כוונה להתפטר"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מערכת היחסים בין מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אינה פשוטה, וידוע כי האחרון מרבה לבקר את שבתאי. ביום חמישי האחרון שלח המפכ"ל מכתב לשוטרים, בו כתב כי הוא מגבה את התנהלותם בהפגנות, זאת בניגוד לעמדת השר. אתמול (ו') התייחס ליחסים בין השניים חבר מפלגתו של בן גביר, חבר הכנסת צביקה פוגל ואמר כי "לא באנו לפטר אבל אם המפכ"ל לא יבין את השינוי - אין ברירה".

בתוך כך, בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" השיב שבתאי לדבריו של פוגל ואמר כי "אני לא מתפטר. אני נמצא בנקודת זמן היסטורית. תמיד עמדתי בראש הכוח, לא חששתי משום עימות. אין לי כוונה להתפטר. אני מייצג ופועל על פי החוק. השר קובע את המדיניות אך כולם כפופים לחוק והוא הקו המנחה אותנו".

צביקה פוגל

צביקה פוגל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על היחסים בינו לבין השר בן גביר אמר כי "השיח בינינו פתוח. עברתי שלושה שרים בקדנציה אחת. הוא נבחר ציבור וכבודו במקומו מונח. אני מתיישר עם החוק. חובתי להגיד את דעתי המקצועית".

המפכ"ל עונה לבן גביר ומגבה את השוטרים: "מחאה היא זכות דמוקרטית"

כאמור, ביום חמישי האחרון גיבה המפכ"ל את פעילותם של השוטרים בהפגנות. "אני מגבה באופן מלא את קבלת ההחלטות של המפקדים בשטח כל עוד פעלו בהתאם לנהלי משטרת ישראל ועל פי חוק" כותב המפכ"ל לשוטרים. "אנו נמצאים כולנו כאזרחים וכאנשי משטרה בתקופה מורכבת ורבת משמעות הנוגעת לחברה הישראלית כולה, ורואים חשיבות עליונה לאחדות, שכה חשובה לבסיס המשותף לנו כחברה", כותב שבתאי. 

ההפגנה

ההפגנה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בהמשך המכתב הוסיף כי "גם בעת הזו, ובמיוחד בעת הזו, ועל מנת שנשמר ונחזק את אמון הציבור כולו, עלינו להמשיך ולהקפיד על מקצועיות, ערכיות ועשיה ללא משוא פנים". שבתאי ממשיך וכותב גם על המחאה עצמה: "מחאה היא זכות דמוקרטית. עלינו להכילה ולנהלה תוך שוויוניות, ממלכתיות ואיפוק, ככל הנדרש, כאשר כל העת ביטחון הציבור והוראות החוק בלבד מצויים לנגד עיננו. ידענו לעשות זאת בעבר וכך גם בעתיד לבוא".