יהורם גאון דורש: "אולי יהיה זה רגע מכונן"

הזמר והיוצר כתב פוסט בו הוא קורא לתומכי ולמתנגדי הרפורמה במערכת המשפט להגיע לפשרה: "נצא לדרך חדשה של יחד פלאי שלא היה כאן מימי בית שני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/23 20:29 כז בשבט התשפג

יהורם גאון דורש: "אולי יהיה זה רגע מכונן"
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרפורמות במערכת המשפט שמקדם שר המשפטים יריב לוין מעוררות סערה מאז השר הכריז עליהן. בתחילת השבוע, נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הציג את "מתווה הפשרה", בו הוא קרא לשני הצדדים, לתומכים ולמתנגדים, להגיע להידברות. הזמר, היוצר וחתן פרס ישראל, יהורם גאון כתב פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו ביטא את תמיכתו בהשגת פשרה בין שני הצדדים.

'''נצְחון פירוס' הוא ביטוי המשמש לתיאור ניצָחון שעולה במחיר כה רב, עד שיוצא שכרו בהפסדו. העיר היוונית טאראנטו הייתה נתונה במאבק עם הרפובליקה הרומאית. והמצביא פירוס ניהל  מלחמה ברומאים בה הם ספגו תבוסות כבדות לצבאם וכבודם נפגע. פירוס היה מצביא בעל יכולת טקטית גבוהה. במהלך המלחמה הצליח להסב מפלות כבדות לרומים, אך יחד עם זו לא הצליח להביס את הרומאים. לאחר הקרב שבו ניצח אך במחיר כמעט כל חיילי צבאו, אמר, את משפטו המפורסם: 'עוד ניצחון כזה ואבדנו', אשר הפך למטבע לשון וכונה על שמו 'ניצְחון פירוס'", פתח יהורם את הפוסט.

הנשיא הרצוג, הערב |

הנשיא הרצוג | צילום: חיים צח, לע"מ

"אלה ואלה כשהם יחד, הם נקראים  עם ישראל, כשהם  שני חצאים  הם  מאבק מבהיל"

גאון כתב כי "ועכשיו למלחמה אחרת. ונגיד שלא תהיה רפורמה משפטית ,והצד שמבקש לבטלה יזכה, או אז הצדה אחר מביא הרפורמה יחוש תסכול נורא  שניצחונו בבחירות  היה  רק מראית עין, יחוש  שאין ערך לקול  שלו ,כי הוא הרי  בחר  באנשים  שיְיָשמו את מאווייו, ושום  דבר לא קורה , הוא יהיה מתוסכל, הוא  יהיה זועם, הוא יהיה מושפל  ויחכה לשעת  כושר  להוציא את קיטור כעסו בדרכים אחרות. ואי אפשר שלא להאמין לאמת  של הצד הזה, הבאה לו  מתוך נפשו ומתחושה בת שנים שמערכת המשפט  צריכה רפורמה ושנוי".

עוד הוסיף ואמר כי "מצד שני אם כן  תהיה רפורמה במלואה וכלשונה, ויישמו את כל התכנית מראשיתה ועד אחריתה, אפילו שגם הצד השני מבין  בנחיצותה של הרפורמה, הוא ימשיך להפגין להשתולל לזעוק  ולאיים כי זה יראה לו בעליל  שגונבים לו את  ארצו. והוא לא ייתן רגע אחד של מנוחה לצד השני  לקיים את הרפורמה, ואי אפשר שלא  להאמין לצד  הזה ,שהאמת שלו שונה אומנם אך באה מאמונה צרופה, בכנות  ומעמקי הלב , אלה ואלה כשהם יחד, הם נקראים  עם ישראל, כשהם  שני חצאים הם מאבק מבהיל  הסודק את  האדמה עליה אנו עומדים".

ההפגנה בירושלים נגד הרפורמה

ההפגנה בירושלים נגד הרפורמה | צילום: Erik Marmor/Flash90

"נצא לדרך חדשה של יחד פלאי לא היה כאן מימי בית שני"

יהורם כתב כי שני הצדדים צריכים לשבת ולהגיע לפשרה. "לכן מה שצריך היום הוא פשרה הנפגשת באמצע מאווייהם של  שני הצדדים. אני יודע וחש שיש תחושה גוברת והולכת שהיום בפעם הראשונה יש תמימות  דעים  ברוב חלקי העם שאמצע היא הדרך הנפלאה ביותר  מכל  ניצחון של  צד אחד בלבד. אמצע הדרך הפעם, תהיה ההישג הגדול שמחכה לפתחנו בארץ הזאת שלא חסרים לה  טלטלות מן החוץ  וממש לא צריך  עוד אחת מבפנים, אמצע !!! זה ניצחון  לא של צד אלא של עם ישראל, מתוך  האמצע  הזה אם  נשכיל להסכים עליו, נצא  לדרך חדשה של יחד פלאי שלא היה כאן מימי בית שני, שהרי על רובָּה של  הרפורמה מסכימים  הכל ועל  קצוות ושוליים לא יוצאים למלחמה. אחרת  זה יהיה 'נצְחון פירוס', שנֹאמר בו כולנו 'עוד ניצחון כזה ואבדנו"', כתב גאון.

ההפגנה בתל אביב

ההפגנה בתל אביב | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בסיום דבריו כותב הזמר כי "אף  פעם בדורנו  לא עמדנו ככה האחד  מול  השני  בזעם נורא שכזה , ואם נשכיל  לבוא לקראת האמצע הזה, אולי יהיה זה רגע מכונן שימשיך ללוות את חיינו הלאה לדורות  הבאים, כי נראה  בעליל שזה אפשר. זה רגע מיוחד שקורא לכולם לצאת מתוך הענן הקודר אל  עבר  קשת  מלאת בצבעים ואפילו  שקשת במקרה הזה  נשמעת  פיוטית  ודביקה, האלטרנטיבה היא עננה שחורה".