יהורם גאון כועס: "עדיף שלא תהיה כאן, פשוט לך"

הזמר והיוצר, חתן פרס ישראל, בפוסט זועם ברשתות החברתיות אחרי שנחשף לראיון עם יזם שבחר לרדת מהארץ: "לא נעצור אותך, לך בשלום, בסך הכול אתה עוד בעל נס שלא מכיר בניסו. מאחל לך מכל הלב שלא תחזור הביתה בריצת מנוסה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/23 18:56 יג בשבט התשפג

יהורם גאון כועס: "עדיף שלא תהיה כאן, פשוט לך"
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרפורמות המשפטיות שמקדם שר המשפטים יריב לוין מעוררות סערה מאז השר הכריז עליהן, ודיווח בימים האחרונים מסר כי תום ליבנה, מייסד חד הקרן ששווה שני מיליארד דולר, בחר לרדת מהארץ בעקבותיהן. הזמר והיוצר יהורם גאון הקדיש לליבנה טור ארוך ובו ביטא את התנגדותו לצעד.

יהורם גאון: "עם ישראל וארץ ישראל הם כמו בעל ואישה"

"ראיתי ראיון בלעדי בטלוויזיה, עם איש אחד ששוויו שני מיליארד, ושהוא הולך מאיתנו וממליץ לחבריו לבוא בעקבותיו ואני לא יודע מה יהיה עלינו ואיתנו בלעדיו", פתח גאון והסביר על חשיבותה של מצוות יישוב הארץ: "המצווה מופיעה דווקא במסכת כתובות כרמז לכך שעם ישראל וארץ ישראל הם כמו בעל ואישה! ארץ ישראל ועם ישראל משולים לחתן וכלה שיש ביניהם ברית מתוך בחירה, הבחירה במקרה הזה באה מן ההוקרה וההערכה לְסיפור חייה המופלא של הארץ".

ירושלים | צילום: באדיבות המצלם

"מן הנפש היוצאת לָדורות שכמהו אליה וערגו וצרבו את שמה בדמעות בתפילותיהן שלוש פעמים ביום, מן ההכנעה למורשתה וסיפורה ההיסטורי ומן הזיקה והקשר לאדמה הזאת ביותר מארבעת אלפים שנה. וכשהיחס שלך לארצך בא מן התחושות האלה והמודעות הזאת, אזי זה ללא תנאי, וזו אהבה שאינה תלויה בדבר, הקשר לארץ הוא מעבר לפוליטיקה מעבר לדעה הפוליטית, ברית וקשר של מעל ומעבר", התפייט גאון.

"'לֶךְ לְךָ' לכל ארץ שבה תמצא רווחים נאים יותר"

הזמר עבר לליבנה וכתב: "ואם אתה בוחן את יחסך לארץ רק מן הטעם של עצמך ורווחתך האישית, ומה יש לך מן הארץ, וכמה כסף היא תאפשר לך להרוויח, עדיף שלא תהיה כאן, פשוט לֵך! אם אינך מבין בכל נימי הנפש, שהמקום הזה שקוראים לו ארץ ישראל הוא נס ושזו זכות להיות כאן אתה צודק. אז "לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ", לא "אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ" - אלא לכל ארץ שבה תמצא רווחים נאים יותר".

"ורק לחשוב על המיליונים", המשיך גאון, "לאורך הדורות שנפשם יצאה מגעגוע ושברון לב אל הארץ הזאת. הארץ הזאת לא רוצה שיעשו לה טובות היא עצמה היא הטובה הגדולה ביותר לה זכינו. מי לא עבר כאן בארץ הזאת ומי לא לחם כאן והלך מכאן, רק עם אחד שמר לה אמונים בחשכת הגלות. הנה התגשמה הנבואה ובאו לכאן מכל עבר ומכל הארצות, מדברים באותה שפה שהנביאים והשופטים דיברו אלפיים שנה קודם, חוזרים אל אותם שמות ערים שהיו בגדר חלום לא מושג, משתמשים במטבע בשם "שקל" בדיוק אותו כסף בו נקנתה מערת המכפלה".

גאון סיים: "לא נעצור אותך, לך בשלום, בסך הכול אתה עוד 'בעל נס שלא מכיר בניסו'. מאחל לך מכל הלב שלא תחזור הביתה בריצת מנוסה".