אולמרט במתקפה על בן גביר: "טרוריסט ומסיתן"

ראש הממשלה לשעבר תקף בראיון את השר לביטחון לאומי וכינה את עורך הדין דוד חודק "גיבור ישראל" | על ראש הממשלה נתניהו: "יש לו אישיות רופסת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 18/02/23 19:25 כז בשבט התשפג

אולמרט במתקפה על בן גביר: "טרוריסט ומסיתן"
אהוד אולמרט, צילום: פלאש 90, בן דורי

ראש הממשלה לשעבר,אהוד אולמרט, מרבה להתראיין לכלי התקשורת ולהביע את דעותיו הנחרצות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואת שותפיו הפוליטיים. הערב (מוצאי שבת) התראיין בתכנית "פגוש את העיתונות" ותקף את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לאחר שנשאל אם הוא מגנה את אמירתו המסיתה של עורך הדין, דוד חודק, שאמר כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה -לא אהסס להתשמש באש חיה".

"אני לא מגנה. חודק בחר מילה לא נכונה ואני מצטער על כך בשמו. חודק הוא גיבור ישראל. כשאני מעמיד את חודק מצד אחד ואת הפורע ששמו איתמר בן גביר מצד שני, אם בן גביר זה פורע, טרוריסט, מסיתן, אדם שיביא אותנו להתנגדות אלימה תוך זמן קצר, חודק הוא גיבור ישראל, עשה טעות, חוקרים אותו ישר במשטרה? באמת", ענה אולמרט.

צילום: Ben Hakoon/Flash90

"נתניהו אף פעם לא שלט, יש לו אישיות רופסת"

בנוסף, נשאל אולמרט אם ראש הממשלה שולט בממשלתו. "נתניהו אף פעם לא באמת שלט, אבל בעבר, מאבקי השליטה היו בתוך הבית. עכשיו הוא נמצא לפני מצב בלתי אפשרי, היות ויש לו אישיות רופסת. הוא לא אדם חזק, כמו שבנו אמר עליו - 'איש חלש'. הוא ניצב בפני מצב שמצד אחד הבית מכתיב, ומהצד השני השותפים. השותפים הם גם החרדים, גם השותפים הלאומניים, הפשיסטים, הטרוריסטיים, כמו בן גביר, וגם היריב הקשה ביותר, יריב לוין. לוין לא רואה שום דבר מסביבו, ילך עד הסוף ואם לא יסתדר עם ביבי, הוא יפרוש והממשלה תתפרק", ענה ראש הממשלה לשעבר.

אולמרט ונתניהו

אולמרט ונתניהו צילום: פלאש 90. דניאל בר און

עוד הוסיף ואמר כי "יש שני תסריטים שאני מציע: האחד - הממשלה תתפוצץ מבפנים וזה עשוי לקרות. השני -  הממשלה הזאת, ובן גביר הראשון שיעשה, ידליק אש בשטחים, אנחנו עומדים לפני פיצוץ של טרור נורא. זה יהרוס את מעמדה של ישראל, יגרום לאש בירושלים ורצועת עזה ונצטרך להתמודד במצב עם בדידות בינלאומית", אמר.