ראש הממשלה לשעבר: "אם הממשלה תצליח - המדינה תיכשל"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט לא הצטרף לגל הברכות לממשלה החדשה: "אני חושב שזו הפעם הראשונה בה קמה ממשלה שאפשר לומר שהיא נגד המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/22 11:49 ו בטבת התשפג

ראש הממשלה לשעבר: "אם הממשלה תצליח - המדינה תיכשל"
אהוד אולמרט, צילום: Moshe Shai/FLASH90

כמעט חודשיים אחרי הבחירות ובסופו של תהליך הקמה ארוך, ממשלת ישראל ה-37 של הליכוד, הציונות הדתית והחרדים הוקמה. רבים בירכו את נתניהו וממשלתו החדשה, ביניהם כמה ממנהיגי העולם, כמו נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ונשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. מי שלא הצטרף לגל הברכות הוא ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט שאיחל לממשלה החדשה כישלון.

בראיון לרדיו 103FM אמר אולמרט כי "אני חושב שזו הפעם הראשונה בה קמה ממשלה שאפשר לומר שהיא נגד המדינה. בדרך כלל מקובל לגלות סוג של שמחה. אני לא שותף למסיבה הזאת, אני לא מאחל לממשלה הצלחה אלא כישלון, כי אם הממשלה תצליח מדינת ישראל תיכשל".

ממשלת ישראל ה-37

ממשלת ישראל ה-37 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אולמרט על בן גביר: מי שיהיה האחראי על הביטחון זה מי שעסוק כל הזמן בהדלקת אש 

ראש הממשלה לשעבר, מרבה להתראיין לכלי התקשורת ולהביע את דעותיו הנחרצות נגד נתניהו ושותפיו הפוליטיים. כזכור, לפני כחודש, התראיין אולמרט לתכנית "פגוש את העיתונות" והביע את דאגתו מיו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, שאתמול הושבע כשר לביטחון הפנים של מדינת ישראל.

בן גביר והמפכ"ל

בן גביר והמפכ"ל צילום: ללא

"אני מודאג מאוד ומוטרד ולא מהמשפט. כשבן אדם פגוע – הוא לא צריך לנהל את המדינה. הוכח שגם רעייתו וגם בנו מעורבים בכל תהליכי קבלת ההחלטות של נתניהו. במקום שבו ראש ממשלת ישראל לוקח אבוקת אש ומדליק את המדינה כשהוא ממנה את בן גביר להיות השר לביטחון לאומי של מדינת ישראל – זה שיהיה ממונה על מג"ב, על שיח ג'ראח, על הנגב. ראינו איך הוא הדליק את המדינה ב'שומר החומות' ועשה את הפרובוקציות בשיח ג'ראח", אמר אולמרט.

"אנחנו נמצאים על סף איניתפאדה שלישית"

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו נמצאים על סף אינתיפאדה שלישית. מי שאמור להיות האחראי על שמירת הביטחון האישי שלנו זה מי שעסוק כל הזמן בהדלקת אש בכל מקום - בחברון, בנגב, בירושלים ובכל מקום אחר. וכל זה נעשה ע"י ראש ממשלה שמוכן למכור את העוגנים הבסיסיים ביותר של החיים הדמוקרטיים שלנו כדי להציל את עצמו".