הבקשה של קורבן האונס בגדרה: "לבדוק אם מדובר ברקע לאומני"

שבועיים חלפו מאז המעשה המזעזע בגדרה, והנאנסת עדיין לא מסוגלת לחזור לביתה. בני משפחתה מסרו בשמה את בקשתה: "לבדוק מהו המניע של האנס השפל" | לפני יציאתו, הפוגע אכל ושתה בירה. בתחילת השבוע הוארך מעצרו פעם נוספת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/02/23 13:04 כו בשבט התשפג

הבקשה של קורבן האונס בגדרה: "לבדוק אם מדובר ברקע לאומני"
החשוד במעשה, צילום: Flash90

בתחילת השבוע האריך בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשבעה ימים את מעצרו של ברכאת אבו עסה, החשוד באונס בגדרה לפני שבועיים בדיוק. במשטרת ישראל מעריכים כי בטרם פרץ באמצע הלילה לבית שנמצא בקומה שניה, אבו עסה ערך תצפית על המבנה. על פי החשד, בן ה-22 מהפזורה הדואית בדרום, קשר את האם לעיני בנה בן ה-4, איים עליה בסכין ואנס אותה.

הצליח לכסות את עיניה ואת פיה ולקשור את הקורבן לעיני בנה הפעוט

על פי פרסום של "ישראל היום" הקורבן לא מסוגלת לחזור לדירתה והיא שוהה עם ילדיה בבית הוריה. בראיון שפורסם דיברו שלושה מבני המשפחה הקרובים, וגם חברת ילדות, ודרכם ביקשה הקורבן להודות לעם ישראל על התמיכה בה, והדגישה שהאנס חייב לספוג ענישה משמעותית. בנוסף היא ביקשה לבחון את המניע למעשה הקשה. "חשוב להגיע לחקר האמת", ציינה, "לבדוק מהו המניע של האנס השפל ואם מדובר ברקע לאומני".

הפגנה בגדרה

הפגנה בגדרה צילום: Flash90

האונס אירע ביום שישי לפנות בוקר, 3 בפברואר. מהחקירה עולה כי החשוד הכיר את האזור כפועל באתר בנייה באחד מהרחובות הסמוכים אז סימן את הקורבן שלו. כשהגיע לבניין הוא עלה למרפסת הקומה השנייה. הקורבן, שעברה להתגורר בבניין שלושה שבועות קודם לכן, ישנה במיטתה כשלצידה שלושת ילדיה הקטנים - שנתיים, ארבע ושש.

מעדותה במשטרה עולה כי הקורבן נאבקה באנס אולם הוא הצליח לכסות את עיניה ואת פיה בסלוטייפ שהביא עימו ולקשור אותה לעיני בנה הפעוט. לאחר מכן ביצע בה את זממו באיומי סכין תחת איום שאם תצעק הוא ירצח אותה. לפני יציאתו ועל פי עדותה, האנס אכל ושתה בירה. בנה בן הארבע היה זה ששחרר אותה. כאמור, בתחילת השבוע הוארך מעצרו של החשוד הבדואי פעם נוספת.