עמית סגל מספר על "חלומות הביעותים" של יואב גלנט

הפרשן הבכיר מתאר את סיוטו של יואב גלנט כמי שעומד על במה גדולה של התנועה לאיכות השלטון כשלצדו שרי הביטחון לשעבר של נתניהו - יעלון וברק | האם נתניהו יתיישר בסוף עם הציונות הדתית?

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/23 10:30 כו בשבט התשפג

עמית סגל מספר על "חלומות הביעותים" של יואב גלנט
יואב גלנט | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

השבוע, לצד הבשורה על הסדרתם של תשעה מאחזים ביהודה ושומרון, נעקר ונהרס על ידי כוחות מג"ב ומנהל אזרחי כרם בן כ-1,100 עצים בשילה, וימים קודם לכן נרשם פינוי מאחז נוסף. בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" כתב עמית סגל על הסיוט ממנו סובל שר הביטחון יואב גלנט. 

גלנט יואשם בכל פינוי מאחז וכל עקירת כרם

סגל התחיל ותיאר את הסיוט: "בחלומות הביעותים שלו, יואב גלנט עומד על במה גדולה של התנועה לאיכות השלטון. השנה היא 2028 וממשלת נתניהו השביעית או השמינית יוזמת רפורמה הלכתית. גלנט, ראש מפלגת 'יחדיו' או 'אחריות לאומית', נואם נגד נתניהו, כשלצדו שרי הביטחון הקודמים של ראש הממשלה, יעלון וברק".

לא סתם הפרשן הפוליטי כתב על הסיוט של גלנט. לדבריו, כאשר גלנט צריך להבין שלשם בדיוק הוא "מלוהק" בימים אלה, שכן הוא יואשם בכל פינוי מאחז וכל עקירת כרם, מהסיבה שאין "שמאלנים" אחרים בסביבה. "בין נתניהו וגלנט אי אפשר להכניס סיכה מבחינת השקפתם לניהול סכסוכים מזרח תיכוניים, אבל בהחלט אפשר להכניס סיכה הסברתית".

"גלנט הוא כליא ברק נוח: החיים, בסיבוב מופרע לגמרי, ליהקו את אויב האליטות מפרשת הרפז לתפקיד איש הקשר לישראל האופוזיציונית בממשלת ימין מלא מלא. זה לא שמי שלא רצה אותו כרמטכ"ל מקבל אותו כשר הביטחון; מי שלא רצה אותו כרמטכ"ל מתחנן עכשיו שימשיך לשבת בלשכה בקריה".

נתניהו צריך להתמודד עם הסכם קואליציוני חתום

סגל הזכיר את ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, וכתב כי מי ששלח את משה בוגי יעלון לזרועות השמאל ועד כדי איומי סרבנות בימים אלה, הוא בנט, בממשלת נתניהו לפני שמונה שנים כאשר הוא לחץ לחסל כל מחבל בכל מחיר. סגל הזכיר: "בנט עלה על הגג בבתי דריינוף בבית אל, הקניט והקניט את שר הביטחון, עד שהלחץ הציבורי והמצב הקואליציוני הרעוע הובילו להחלפתו".

שכונת האולפנה שפונתה על ידי נתניהו |

שכונת האולפנה (בתי דריינוף) שפונתה על ידי נתניהו | צילום: Noam Moskowitz/ Flash90

לדבריו בימים אלה השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר משחקים בתפקיד בנט, אבל עם הבדל אחד: "לנתניהו אין שום עתודות בחוץ שאותן יוכל לגייס אם יפרשו; והוא צריך להתמודד עם הסכם קואליציוני חתום, לא רק עם מתקפת ציוצים. בסוף יתיישר עם הציונות הדתית. סמוטריץ' משוכנע, לפיכך, שקרב מאוד הרגע שבו ההסכם ייושם, וגלנט יצטרך לבלוע את גאוותו ולהמשיך קדימה".

הפרשן הסרוג סיכם: "שר הביטחון עצמו שירטט השבוע קו בחול: מה שערבי בסמכותי, מה שיהודי בסמכותו, אמר. מי שבונה עליו כסמן שמאלי שיבלום את הרפורמה המשפטית מוזמן לחפש מתונים במקום אחר. איי קן בוגי, באט איי דונט וונט טו". 

סמוטריץ

סמוטריץ' ובן גביר | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90