צביקה פוגל: לא באנו לפטר אבל אם המפכ"ל לא יבין את השינוי - אין ברירה

חבר הכנסת מעוצמה יהודית מתייחס למתיחות בין השר לביטחון לאומי בן גביר למפכ"ל המשטרה שבתאי, ואומר כי אם המפכ"ל ישר קו עם מדיניות השר ניתן יהיה להאריך את כהונתו: "הוא צריך לפעול על פי המדיניות שמגדיר לו נבחר הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/23 07:56 כו בשבט התשפג

צביקה פוגל: לא באנו לפטר אבל אם המפכ"ל לא יבין את השינוי - אין ברירה
צביקה פוגל, צילום: עמיאל ירחי, כיפה

מערכת היחסים בין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אינה פשוטה, וידוע כי בן גביר מרבה לבקר את שבתאי. אתמול שלח המפכ"ל מכתב לשוטרים, וכתב כי הוא מגבה את התנהלותם בהפגנות, זאת בניגוד לעמדת השר. הבוקר (ו') התייחס ליחסים בין השניים חבר מפלגתו של בן גביר, חבר הכנסת צביקה פוגל. 

המפכ"ל כפוף לשר

בראיון ב"כאן רשת ב", השיב פוגל לשאלה כמה זמן תחזיק מערכת היחסים בין השניים השיב: "דחקנו עוד לפני שהקואליציה כמה שבהסכמים הקואליציוניים יכנס גם הנושא של פקודת המשטרה והשינויים הנדרשים בה. היום כולם מבינים למה צריך היה לפעול ועדיין צריך להמשיך לפעול בעניין הזה כדי להגדיר את מערכת יחסי הגומלין שבין הדרג המדיני הנבחר לבין הדרג המבצע".

חבר הכנסת מעוצמה יהודית אמר כי במשטרה לוקח זמן להפנים את המצב וכי הוא מבין את המורכבות בה נתונה המשטרה בימים אלה. "חייתי במערכות כאלה בעבר. אני יודע כמה זמן זה לוקח עד שמתקבל השינוי, והם יבינו אותו, יום אחד הוא יקרה וזה לא יקרה עוד הרבה זמן שבו יהיה ברור שהמפכ"ל כפוף לשר, המשטרה נתונה למרותה של הממשלה, כמו במערכות אחרות ואז יהיה הרבה יותר ברור שהמפכ"ל יכול וצריך לגבות את לוחמיו אבל בסופו של דבר הוא צריך לפעול על פי המדיניות שמגדיר לו נבחר הציבור במקרה הזה איתמר בן גביר כשר לביטחון לאומי".

מותר לישר לו את הקו

פוגל אמר כי אם המפכ"ל יפנים את השינוי ייתכן וניתן יהיה להאריך את כהונתו של המפכ"ל. לדבריו, אין להם רצון לותר על ניסיונו: "לא באנו לפה בשביל להדיח או בשביל להעיף אנשים, אבל אם בסופו של דבר הוא לא יפנים את זה ולא יהיה מוכן להתרגל לסגנון החדש, אז אין ברירה, במקרים האלה נפרדים, אבל זה לא מה שאנחנו רוצים. יש לנו מלחמה לנהל ועדיף לנהל אותה עם אנשים שאתה יודע שהם מסוגלים לעשות את זה, ויש להם ניסיון כמו קובי שבתאי. מותר לישר לו את הקו".