ח"כ בעוצמה יהודית במסר לנתניהו: "האיום מאוד רציני"

חבר הכנסת אלמוג כהן אומר כי אם דרישתו של בן גביר לא תתקבל, הם לא יהיו חלק מהקואליציה: "אם לא נקבל את הכלים הראויים בשביל לבצע את המשימה, לא נוכל להיות חלק"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/02/23 09:21 כה בשבט התשפג

ח"כ בעוצמה יהודית במסר לנתניהו: "האיום מאוד רציני"
אלמוג כהן, הגיב ומחק, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בעקבות פינוי הכרם בשילה אתמול (ד'), השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר צפוי לדרוש בישיבת הממשלה הקרובה את העברת הסמכויות של מג"ב איו"ש, מצה"ל למשטרה. "לא לנער הזה פיללנו. הצטרפנו לממשלה על בסיס התחייבות שזאת תהיה ממשלת ימין מלא מלא, והמדיניות הזו לא יכולה להימשך", אמר בן גביר.

בתוך כך, חבר הכנסת מעוצמה יהודית, אלמוג כהן אמר בראיון ל103FM כי דרישתו של בן גביר רצינית ואם הוא לא יקבל אותה, הם לא יהיו חלק מהקואליציה. "האיום מאוד רציני. בסוף, נבחרנו ברוב מאוד גדול של ציבור רחב שיודע בדיוק מה הוא רוצה, הוא רוצה פה ביטחון אישי, משילות, אכיפה שוויונית ולא בררנית. אם לא נקבל את הכלים הראויים בשביל לבצע את המשימה, לא נוכל להיות חלק מהמשימה", אמר כהן.

בן גביר ונתניהו, ראש בראש

בן גביר ונתניהו, ראש בראש צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סמוטריץ' במכתב בהול לנתניהו: "הפרת ההסכמים תקשה על התנהלות הממשלה"

בעקבות הפינוי בשילה, יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שלח מכתב לנתניהו וכתב: "הנדון: בהול! עקירת כרם בבנימין בשל התמהמהות מימוש ההסכם להעברת הסמכויות על המנהל האזרחי והמתפ"ש" פותח סמוטריץ' את המכתב וממשיך: "לפני כחודש הנחיתי כשר במשרד הבטחון הממונה על המתפ"ש והמנהל האזרחי לבטל את צו השימוש המפריע שהוצא באופן שערורייתי כנגד חן בן אליהו. למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי".

המכתב של סמוטריץ

המכתב של סמוטריץ' צילום: ללא

 

עוד הוסיף ואמר כי "לא זו אף זו במקום לממש מדיניות בטחונית התיישבותית השר גלנט בחר  להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית". 

סמוטריץ' דרש מנתניהו להקפיא את הפינוי באופן מיידי: "אני דורש ממך להקפיא באופן מיידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני ולמעלה מזאת השכל הישר ומחויבותינו למליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון". בסיום המכתב הוא גם מוסיף איום מרומז וכותב: "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".