יו"ר ש"ס שוקל להרפות מ"חוק דרעי 2": "לא מתכוון להתאבד"

על אף קידום "חוק דרעי 2" שלא הובא היום להצבעה במליאה, אריה דרעי שוקל לסגת מקידומו מכיוון שסיכוייו להיפסל בבג"צ - גבוהים | דרעי שוקל דרכים משפטיות חדשות כמו פניה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 17:50 כד בשבט התשפג

יו"ר ש"ס שוקל להרפות מ"חוק דרעי 2": "לא מתכוון להתאבד"
דרעי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת מאמציו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, לקיים הידברות בנוגע לרפורמה המשפטית, הקואליציה משכה את חוק ההתגברות ואת חוק דרעי השני מסדר היום. אלא שיו"ר ש"ס אריה דרעי, שוקל לסגת מקידום החוק שנוצר עבורו. 

ב"וואלה" פורסם הערב (ד') כי דרעי שוקל לסגת מקידום החוק ובשיחות סגורות שנערכו בימים האחרונים עם בכירים בקואליציה, אמר כי הוא "לא מתכוון להתאבד" על החוק, משום שסיכוייו להיפסל בבג"ץ גבוהים. לפי גורמים פוליטיים, בקואליציה, זו הסיבה בגינה נמשך החוק מקריאה טרומית במליאה. 

אחד הגורמים מסר כי דרעי שוקל דרכים משפטיות חדשות כמו פניה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית נועם סולברג, שהחל אתמול תפקידו. מסולברג יבקש דרעי לבחון האם יש קלון בעבירות שבהן הורשע בשנה שעברה. 

ההבהרה של רוטמן ולוין

הבוקר, היה זה חבר הכנסת אופר כץ מהליכוד שבישר על הורדת חוק דרעי השני מסדר הע4יום: "בעקבות פניית כבוד נשיא המדינה ובקשתו לאפשר המשך הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, החלטתי בהתייעצות עם ח"כ משה ארבל, לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת חוק יסוד הממשלה המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים שאושר על ידי הכנסת. דחיית החוק לא תשפיע על התקדמות הרפורמה המשפטית"

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הוציאו הודעה משותפת לאחר מכן והבהירו: "החוקים שהורדו היום אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית שמתנהלת בוועדת חוקה, והורדו לפי החלטה של חברי הכנסת המציעים אותם. חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון. ביום שני יעלה החוק שאושר בוועדת חוקה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה, כפי שתוכנן מראש".