החוק לשלילת אזרחות ממחבלים מתקדם: "מחבלים ארורים לא יהיו פה"

אחרי הפיגוע הקשה בירושלים, החליטו בקואליציה כי יש לקדם בהליך מזורז את החוק לשלילת אזרחות ממחבלים וכבר היום הוא יגיע למליאת הכנסת לקריאה ראשונה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/01/23 11:40 ח בשבט התשפג

החוק לשלילת אזרחות ממחבלים מתקדם: "מחבלים ארורים לא יהיו פה"
חגיגות עם שחרור כרים יונס, צילום: Jamal Awad/FLASH90

הצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור אושרה לקריאה ראשונה, זאת לאחר הבנה בקואליציית נתניהו כי יש לקדם את החוק בהקדם האפשרי, בעכבות גל הטרור בירושלים.

יו״ר הוועדה המיוחדת שדנה בהצעת החוק, ח״כ אופיר כץ אמר בדיון: "תדע כל משפחה שכולה, מחבלים ארורים לא יהיו פה". ההצעה עברה פה אחד ואושרה להצבעה בקריאה ראשונה, בקואליציה מקווים להצביע על החוק כבר היום.

על פי הצעת החוק: פעיל הטרור או מי מטעמו ובידיעתו, קיבל מהרשות הפלסטינית, במישרין או בעקיפין, שכר או תגמול בעד מעשה הפרת האמונים, יודיע לו שר הפנים על כוונתו לבקש מבית המשפט לבטל את אזרחותו הישראלית, ובית המשפט יבטל את האזרחות. במידה ולא נסתרה החזקה שהוא מקבל את הקצבה מהרש"פ , הוא יורחק מישראל, בתום תקופת ריצוי עונשו, לפי סעיף 13 לחוק הכניסה לישראל, לשטחי הרשות הפלסטינית.

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך אמרה בתום הדיון: "אישרנו כעת בוועדת הכנסת לקריאה ראשונה את העלאת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים שתעלה היום במליאה. בדיון השתתפו נציגי פורום המשפחות השכולות שפעלו לקידום החוק, ואנו הבטחנו להם שנפעל בכל כוחנו כנגד תשתיות הטרור ונעביר סל כלים הרתעתי כנגד המחבלים. זהו צעד ראשון במאבק הבלתי מתפשר שלנו למיגור הטרור והשבת הביטחון האישי לאזרחי מדינת ישראל".