רשת מסוכנת: תושב נתניה הורשע בפגיעה מינית בילדות באנטרנט

שש וחצי שנות מאסר נגזרו על עבריין שביצע עבירות מין בחמש עשרה קטינות ברשת. בגזר הדין נכתב: "המרחב הוא אמנם וירטואלי, אך המעשים והקורבנות הם ממשיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 13:44 כד בשבט התשפג

רשת מסוכנת: תושב נתניה הורשע בפגיעה מינית בילדות באנטרנט
פגיעה ברשת, למצולמת אין קשר לכתבה, צילום: shutterstock

הפרקליטות הודיעה היום (ד'), כי בית המשפט המחוזי מרכז גזר על דניאל אוסקר (33) מנתניה שש וחצי שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלוננות לאחר שהורשע בביצוע סדרה של עבירות מין ברשת כלפי קטינות, "מקרה זה ממחיש היטב את הסכנות אשר אורבות לקטינות וקטינים ברשתות החברתיות, אשר השימוש בהן הולך וגובר", נכתב בגזר הדין.

אוסקר הורשע בהתאם להודאתו בכתב אישום מתוקן הכולל תשעה אשומים, בעבירות של גרימת מעשה אינוס בקטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה שנים, ניסיון לגרום אינוס קטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה שנים, מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה, ניסיון מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה, מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה שש עשרה שנים, הטרדה מינית בקטינה שטרם מלאו לה חמש עשרה שנים וניסיון הטרדה מינית בקטינה שטרם מלאו לה חמש עשרה שנים.

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: shutterstock

אוסקר ביצע סדרה של עבירות מין ברשת כלפי חמש עשרה קטינות בגילאי תשע עד אחת עשרה, לאחר שניהל איתן שיחות בעלות אופי מיני, שלח תמונות של איבר מינו, קיבל תמונות וסרטונים המתעדים מעשים מיניים שהורה להן לבצע, ואף ניסה להיפגש עם חלקן. אוסקר יצר קשר עם הקטינות באמצעות אפליקציית טיק-טוק, כשהוא יודע שמדובר בקטינות, מכיוון שסיפרו לו על גילן הצעיר, ותוך שהוא מודה בפניהן שהוא "אוהב ילדות קטנות".

המרחב הוא אמנם וירטואלי, אך המעשים והקורבנות הם ממשיים

בגזר הדין נכתב כי: "מקרה זה ממחיש היטב את הסכנות אשר אורבות לקטינות וקטינים ברשתות החברתיות, אשר השימוש בהן הולך וגובר בשנים האחרונות, ואת הקושי להגן עליהם מפני עבירות אשר מבוצעות בריחוק טכנולוגי, באמצעות המחשב או הטלפון הנייד". עוד נכתב בגזר הדין כי "המרחב הוא אמנם וירטואלי, אך המעשים והקורבנות הם ממשיים, ולפיכך על הענישה בעבירות אלה לשקף את הסלידה החברתית ממעשים אלה, ואת הוקעתם".

נוסף לכך, בית המשפט הדגיש כי העובדה שהעבירות בוצעו "מרחוק" דרך המחשב לא מורידה מחומרתן  אלא להפך, וציין כי גזר הדין הוגש "נוכח החשיפה המוגברת של קטינים לאינטרנט ולרשתות החברתיות, הקלות הרבה של ביצוע עבירות מין, הסיכון לפגיעה במספר רב של קורבנות, והפגיעה הקשה בקטינים בעת היותם בביתם – בחדרם שהוא מבצרם".

פגיעה ברשת

פגיעה ברשת צילום: shutterstock