פיזר פגרי עופות: החקלאי שהכניס את המושב שלו לסגר

בשל חשש לבריאות הציבור, סגר במושב דוב"ב בגליל העליון בשל חקלאי שפיזר פגרי עופות ברחבי המושב. העופות מתו ממחלה לא ידועה, וחקירה פלילית נפתחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 12:45 כד בשבט התשפג

פיזר פגרי עופות: החקלאי שהכניס את המושב שלו לסגר
תרנגולות, צילום: shutterstock

בעקבות מידע שהתקבל במשרד החקלאות, מפקחי מערך בריאות העוף בשירותים הווטרינריים ומפקחי יחידת האכיפה והחקירות של המשרד חשפו במושב דוב"ב שבגליל העליון לולן אשר סיכן את בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים, בכך שזרק פגרי עופות בשטחי המושב, באופן לא מבוקר, ובניגוד לחוק.

פגרי עופות במושב דוב"ב

פגרי עופות במושב דוב"ב צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

כמו גם, על פי החשד, הלולן פעל בניגוד לחוק ולא דיווח על המחלה שפקדה את התרנגולות המטילות שבלול שברשותו. ממצאי החקירה הראשונית, עולה כי בסמוך למשק הוטלו כמאתיים פגרים מטילות, שמתו כתוצאה ממחלה כלשהיא. לנוכח החשדות הללו, נגד הלולן נפתחה חקירה פלילית, העופות הועברו להשמדה, והוטל סגר על מושב דוב"ב עד לבירור הגורמים לתמותה החריגה.

טיפול בפגרים שאינו בהתאם לחוק עלול לפגוע בבריאות הציבור

ככלל, טיפול בפגרים שאינו בהתאם לחוק, עלול לפגוע בבריאות הציבור ובריאות בעלי החיים ובסביבה, לרבות: התרבות של חיות בר (כמו תנים וזאבים), הפצת מחלות הקשורות לבעלי חיים משוטטים, זיהום הקרקע וכדומה.

בהתאם לכך, חל איסור על סילוק פגרים ללא אישורים הנדרשים על פי חוק, וללא מתקן לפינוי פגרים המיועד לכך, מכולה סגורה למטמנה, מתקן קומפוסטצייה או כל שיטה אחרת שאושרה על ידי השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. בנוסף, החוק מחייב את המגדל לדווח לשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות על כל חשד למחלה בעופות.

פגרי עופות במושב דוב"ב

פגרי עופות במושב דוב"ב צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן