הקשר המשפחתי בין שליח חב"ד באוסטרליה ללוחם הבדואי שנהרג

אסיל סועאד, הלוחם שנפל בפיגוע הדקירה בשועפט היה קרוב משפחתו של הרב רמי בן דוד, שליח חב"ד באוסטרליה, שנולד למשפחה בדואית והתגייר

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/23 13:01 כג בשבט התשפג

הקשר המשפחתי בין שליח חב"ד באוסטרליה ללוחם הבדואי שנהרג
סמ"ר אסיל סואעד, צילום: דוברות המשטרה

אסיל סועאד, לוחם מג"ב בן 20 נהרג אמש (ב') לאחר שנפצע באורח אנוש בפיצוע דקירה במחסום שועפט שבמזרח ירושלים. המחבל, בן 13 תושב מחנה הפליטים הסמוך, דקר אותו בעת שערך בידוק באוטובוס שהגיע למעבר. בתגובה, המאבטח האזרחי שהיה עם הלוחם ביצע ירי לעבר המחבל במטרה לנטרלו, וככל פגע גם בלוחם. 

העיתונאי והשדרן החרדי, מנדי ריזל, פרסם הבוקר כי סועאד הוא קרוב משפחה של הרב רמי בן דוד, חסיד חב"ד מאוסטרליה. הרב רמי נולד בכפר וואדי סלמה בגליל בשם רמי סואעד, בן למשפחה בדואית, שירת בצנחנים תחת פיקודו של הרמטכ"ל לשעבר, אביב כוכבי, התגייר והקים משפחה יהודית. עד היום הוא שומר על קשר עם משפחתו הבדואית מהגליל.

"סלע גדול נפל על המשפחה"

טהא סועאד, קרוב משפחתו של סמ"ר אסיל סועאד, סיפר בראיון לכאן רשת ב' כי משפחתו מתקשה לעכל את הבשורה. "סלע כבד מאוד נפל על המשפחה. זה בחור צעיר שלא ראה כמעט כלום בחיים שלו. כולם אהבו אותו", אמר קרוב משפחתו של הלוחם.

צילום: Yonatn Sindel/FLASH90

סואעד, תושב חוסנייה, שירת בשירות קבע בפלוגה נ"ד במשמר הגבול עוטף ירושלים. הוא התגייס לחיל במרץ 2019 לשירות חובה ושירת באותה הפלוגה. בתום שירות החובה שלו, נלחם בכדי לחתום קבע באותו המקום. חבריו בפלוגה סיפרו על אדם הכי שמח, שתמיד סייע ועזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה.