במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע: "אסון קשה מאוד לעם ישראל כולו"

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע הקשה במחסום שועפט בו נהרג סמ"ר אסיל סועאד | בן גביר: " לוחם שהלך כדי לשמור על הילדים שלנו ולצערנו לא יחזור הביתה", מרב מיכאלי: "רואה את התמונה שלו והלב שלי נשבר"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/02/23 21:47 כב בשבט התשפג

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע: "אסון קשה מאוד לעם ישראל כולו"
צילום: Yonatn Sindel/FLASH90

אסיל סועאד, לוחם מג"ב בן 20 נפטר מפצעיו הערב (ב') לאחר שנפגע באורח אנוש באירוע דקירה במחסום שועפט שבמזרח ירושלים. המחבל, בן 13 תושב מחנה הפליטים הסמוך, דקר אותו בעת שערך בידוק בתוך אוטובוס שהגיע למעבר. בתגובה, המאבטח האזרחי שהיה עם הלוחם ביצע ירי לעבר המחבל במטרה לנטרלו, וככל פגע גם בלוחם.  צוות מד"א פינה את הלוחם לבית החולים הר הצופים בעיר. 

בתוך כך, במערכת הפוליטית הגיבו על פיגוע הקשה. נשיא המדינה, יצחק הרצוג ספד לאסיל ואמר כי "אנו אבלים על נפילתו של לוחם מג"ב סמ"ר אסיל סואעד בפיגוע במעבר שועפאט. שולח תנחומים כנים ומשתתף בצער הכבד של משפחתו ואוהביו. אני מחזק את לוחמי צה"ל, מג"ב ומערכות הביטחון שפועלים בצורה נחושה וחדורת שליחות כנגד המפגעים ותומכיהם."

צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ספד ואמר כי "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של לוחם מג"ב, סמל ראשון אסיל סואעד ז"ל, שנפל הערב בפיגוע הדקירה במעבר שועפאט. יהי זכרו ברוך".

בן גביר: "אסון קשה מאוד וכאב גדול לעם ישראל כולו"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר כי "הלב נחרד מנפילתו של לוחם מג"ב, בפיגוע מזעזע. לוחם שהלך כדי לשמור על הילדים שלנו, שיוכלו לצאת מהבית בביטחון ולצערנו לא יחזור הביתה. אסון קשה מאוד וכאב גדול לעם ישראל כולו. בשמי ובשם מדינת ישראל אני מוסר תנחומים למשפחה היקרה, ליבנו איתכם".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר יולי אדלשטיין ספד ואמר כי "נקבע מותו של לוחם מג"ב שנורה בטעות על ידי מאבטח בעת ניסיון הניטרול של הפיגוע במחסום שועפט. מוסר את תנחומיי וכואב את כאב משפחתו של הלוחם. זוהי תזכורת קורעת לב עבורנו לחיים עצמם ולכך שאנחנו עם אחד, שכואב יחד את נפילת טובי בנותיו ובניו.

מרב מיכאלי: "רואה את התמונה של סמ"ר אסיל סואעד והלב שלי נשבר"

חבר הכנסת חילי טרופר אמר כי "עצב גדול עם הידיעה על מותו של סמ"ר אסיל סואעד שנפל הערב. אלו שבועיים קשים למדינת ישראל בהם בתוך זמן קצר פיגועים רצחניים גבו את חייהם של 11 קורבנות טרור. ליבי עם המשפחה הערב, תנחומים מעומק הלב. מחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים מסביב לשעון כדי לשמור על אזרחי ישראל".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי אמרה כי "רואה את התמונה של סמ"ר אסיל סואעד והלב שלי נשבר. בחור ששירת בלהגן עלינו ונפל במילוי התפקיד הכל כך חשוב והכל כך מסוכן הזה. אני מחזקת את משפחתו ומנחמת אותה על האובדן הקשה הזה".