בן גביר תומך בלוחם שתקף פעיל שמאל בחברון: "צריך לקבל גב ולא כלא"

השר לביטחון לאומי גיבה את הלוחם שתועד תוקף את פעיל השמאל בחברון שנשפט לעשרה ימי מחבוש: "אני מגבה בכל הכח את החייל שלא שתק"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/02/23 09:33 כג בשבט התשפג

בן גביר תומך בלוחם שתקף פעיל שמאל בחברון: "צריך לקבל גב ולא כלא"
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לוחם מחטיבת גולני, תועד אתמול (ב') תוקף באלימות את פעיל זכויות האדם, עיסא עמרו, בעת שערך סיור בחברון. החייל נראה דוחף את עמרו על המדרכה ובועט בו כאשר הוא על הרצפה ללא סיבה, וזאת כשהוא לא חשוד בכלום. הפעיל לא נעצר לאחר התקרית שהתרחשה לנגד עיניהם של צוות עיתון ה"ניו יורקר" ובהם העיתונאי זוכה פרס הפוליצר, לורנס רייט, שהיה עמו בסיור באותו הזמן. 

בתוך כך, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר גיבה הבוקר את הלוחם. "בושה וחרפה! האנרכיסט עיסא עמרו שמציק באופן תדיר לחיילי צה"ל בחברון לעשות את העבודה, עושה זאת שוב, רק שהפעם זה היה עם צוות צילום של גוף תקשורת אמריקאי. אני מגבה בכל הכח את החייל שלא שתק. חיילים צריכים לקבל גב, לא כלא", כתב בן גביר בעמוד הטוויטר שלו.

דובר צה"ל: "רואים בחומרה כל התנהגות אלימה ומגנים אותה"

בעקבות התקרית בחברון, בדובר צה"ל פרסמו כי הלוחם נשפט לעשרה ימי מחבוש וציינו כי הם מגנים את התהגותו. "בהמשך לתיעוד האירוע בחברון, האירוע תוחקר בצורה מעמיקה ויסודית על ידי המפקדים. מהתחקיר עולה כי התפתח חיכוך אלים בין פלסטיני לחייל צה"ל בחברון, במהלכו החייל הכה את הפלשתיני. בעקבות מסקנות התחקיר, החייל נשפט לעשרה ימי מחבוש, בסיומם יוחלט על המשך שירותו כלוחם. צה"ל רואה בחומרה כל התנהגות אלימה ומגנה אותה", נמסר מדובר" צה"ל.