לוחם צה"ל תועד מכה פעיל שמאל פלשתיני ונשלח ל-10 ימים בכלא

לוחם גולני תועד תוקף באלימות את פעיל זכויות האדם, עיסא עמרו, בעת שערך סיור בחברון | מצה"ל נמסר: "רואים בחומרה כל התנהגות אלימה ומגנים אותה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/02/23 23:01 כב בשבט התשפג

לוחם צה"ל תועד מכה פעיל שמאל פלשתיני ונשלח ל-10 ימים בכלא
צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

לוחם מחטיבת גולני, תועד היום (ב') תוקף באלימות את פעיל זכויות האדם, עיסא עמרו, בעת שערך סיור בחברון. החייל נראה דוחף את עמרו על המדרכה ובועט בו כאשר הוא על הרצפה ללא סיבה, וזאת כשהוא לא חשוד בכלום.הפעיל לא נעצר לאחר התקרית שהתרחשה לנגד עיניהם של צוות עיתון ה"ניו יורקר" ובהם העיתונאי זוכה פרס הפוליצר, לורנס רייט, שהיה עמו בסיור באותו הזמן. 

מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לתיעוד האירוע בחברון, האירוע תוחקר בצורה מעמיקה ויסודית על ידי המפקדים. מהתחקיר עולה כי התפתח חיכוך אלים בין פלסטיני לחייל צה"ל בחברון, במהלכו החייל הכה את הפלשתיני. בעקבות מסקנות התחקיר, החייל נשפט לעשרה ימי מחבוש, בסיומם יוחלט על המשך שירותו כלוחם. צה"ל רואה בחומרה כל התנהגות אלימה ומגנה אותה".

אחרי אירועי חברון הח"כים יוזמים: איסור בחוק על צילום חיילים

נזכיר כי בתחילת דצמבר, לאור אירועים לא מעטים בהם אנרכיסטים ופעילי שמאל קיצוני מצמידים מצלמות לחיילים בשעת פעילות מבצעית ומנסים להפריע להם בשעת מילוי תפקידם, ולאחר האירוע האחרון בו לוחם גבעתי נשלח למאסר בכלא צבאי בעקבות עימות עם פעילי שמאל קיצוני, הגישו חברי הכנסת מיקי זוהר ואלי דלל הצעת חוק שתאסור על צילום חיילים בשעת פעילות מבצעית. 

הצעת החוק מגיעה לאחר מחקר של פעילי "אם תרצו" במסגרת פרויקט "צלם את הצלמים" אשר בא לתעד את האנרכיסטים שמצלמים ומפריעים לחיילי צה"ל. לפי ההצעה, אשר נוסחה בסיוע האגף המשפטי של תנועת אם תרצו - "המסריט או מצלם חיילים ואנשי כוחות הביטחון בעת מילוי תפקידם, כאקט מחאתי בכוונה מודעת להפריע בביצוע משימתם או בכוונה לערער את רוחם בעת ביצוע משימתם, דינו – מאסר עד חמש שנים; התכוון לפגוע בביטחון המדינה, דינו – מאסר עד עשר שנים".