חשד לפיגוע בעיר העתיקה: נער בן 17 נדקר ונפצע באורח קל-בינוני

נער בן 17 נדקר בשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים ונפצע באורח קל עד בינוני | כוחות משטרה הוזעקו למקום, החלו בסריקות ועצרו חשוד במעשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/23 16:07 כב בשבט התשפג

חשד לפיגוע בעיר העתיקה: נער בן 17 נדקר ונפצע באורח קל-בינוני
העיר העתיקה. אילוסטרציה, צילום: משטרת ישראל

חשד לפיגוע דקירה בעיר העתיקה: נער כבן 17 נפצע היום (ב') לאחר שנדקר בשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי במקום כשהוא בהכרה מלאה עם פצע דקירה במצב קל-בינוני. החשוד במעשה נמלט מהזירה. כוחות משטרה הוזעקו למקום, החלו בסריקות ועצרו חשוד במעשה. נסיבות המקרה בבדיקה.

החובשים של מד"א יהודה זנד וברוך וייסמן סיפר: "הפצוע הגיע למנהרה סמוך לכותל כשהוא בהכרה עם פצע דקירה בגופו. הוא סיפר לנו שהוא נדקר סמוך לשער השלשלת וברח לכיוון כותל. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו במצב קל ויציב להמשך טיפול בבית החולים".

בית המחבל מהפיגוע בשכונת ברמות נאטם

מאז הפיגוע הקשה ביום שישי האחרון בו נרצחו שלושה אזרחים ישראלים ובתוכם שני ילדים, פועלים כוחות הביטחון בשכונות מזרח ירושלים. ביתו של המחבל חוסיין קראקע פונה ונאטם במוצאי שבת האחרון. המשטרה עצרה לאחר הפיגוע הקשה עצורים רבים ומעצרם של שני אחיו של המחבל, הוארך בחשד שידעו על כוונותיו.

בהודעת המשטרה נכתב כי "בהתאם לצו, הלילה כוחות משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב בסיוע כוח צה"ל, פעלו בא-טור שבמזרח ירושלים לאיטום בית משפחת המחבל חוסין קראקע, שביצע פיגוע דריסה שלשום בצהריים בתחנת אוטובוס ברמות.  בפיגוע נרצחו שלושה אזרחים בהם ילדים, ונפצעו נוספים". 

בן גביר: "נחוש להוציא לפועל חומת מגן 2 בירושלים"

בעקבות גל הטרור, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אינו נסוג מעמדתו ליציאה למבצע "חומת מגן 2" למרות אהתנגדותו של גורם מדיני בכיר  שאמר כי"החלטה על מבצע כזה מתקבלת רק אחרי התייעצות עם כלל מערכות הביטחון, בהן שב"כ. השר לביטחון לאומי יכול להביא זאת לקבינט אם יידרש. החלטות כאלה לא מתקבלות בתחנת אוטובוס כשיש פיגוע".

השר בן גביר. ארכיון

השר בן גביר. ארכיון צילום: Roni Ofer/Flash90

בציוץ בטוויטר הגיב השר בן גביר לדברים וכתב: "נחוש להוציא לפועל חומת מגן 2 בירושלים. לידיעת הגורמים שמתדרכים נגדי, בסמכות המשטרה, להרוס בתים לא חוקיים, לעצור יותר מ-150 יעדים ולפשוט על הבתים, לעצור את ההסתה במסגדים, לעצור חייבי מס ועוד רבות. ישיבת הקבינט חשובה ואבקש שם דברים נוספים, אבל המשילות חשובה מאוד ואני אדאג שכך יהיה".