ליברמן תקף את החרדים - כך הגיב מתן כהנא

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי יצא נגד דבריו יו"ר ישראל ביתנו, לאחר שהאחרון תקף את הציבור החרדי: "העולם קיים בזכות לימוד התורה. יהיו פה לעד גם למדנים שתורתם אומנותם וגם בתי דין רבניים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/02/23 16:46 כב בשבט התשפג

ליברמן תקף את החרדים - כך הגיב מתן כהנא
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשל המחאה הנרחבת ברחבי הארץ ובפרט בשל ההפגנה שנערכת בצמוד למשכן הכנסת, לא התקיימו היום (ב') ישיבות הסיעה המסורתיות. במקום הישיבות, ראשי האופוזיציה התכנסו במשכן הכנסת להצהרה משותפת נגד הרפורמה המשפטית.

בנאום שנשא בהצהרה המשותפת, תקף יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן את הציבור החרדי ואמר כי "בממשלה הבאה לא נסכים לתורתו אמונותו, אפילו לא אחד. לא נממן בשקל אחד במערכת חינוך שאין בה לימודי ליבה, אין מקום לקיומם של בתי דין".

מתן כהנא:  "העולם קיים בזכות לימוד התורה"

בעקבות דבריו, חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, מתן כהנא, תקף את יו"ר ישראל ביתנו ואמר כי "חה"כ ליברמן, העולם קיים בזכות לימוד התורה. למדנים שתורתם אומנותם קריטיים לעם ישראל. בתי הדין הרבניים, מעבר להיותם צורך של הציבור, הם גם סמל לריבונות יהודית בארץ ישראל. ולכן בעז"ה יהיו פה לעד גם למדנים שתורתם אומנותם וגם בתי דין רבניים".

ליברמן

ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתן כהנא סיכם את הכנס: "הלוואי שתפילתו של יבגני סובה תתגשם"

נזכיר כי ביום רביעי האחרון, חבר הכנסת מתן כהנא יזם כנס אחדות, בו חברי הכנסת של הקואליציה והאופוזיציה בו אמרו חברי הכנסת מילים טובות אחד לשני. בכנס גם קראו תהילים לרפואתו של הקצין שנפצע בפיגוע הירי בעיר דוד לפני שבועיים.

"כך למשל גדי איזנקוט דיבר על אורית סטרוק, אלעזר שטרן דיבר על בן גביר, יפעת שאשא ביטון על אוריאל בוסו, אורית סטרוק על רם בן ברק, יוסי טייב על פנינה תמנו שטה, יצחק וסרלאוף דיבר על גדי אייזנקוט ועליי", כתב כהנא בעמוד הפייסבוק שלו.

צילום: עמיאל ירחי

בסיום דבריו כתב כהנא כי "הלוואי ונדע עוד הרבה רגעים מאחדים שכאלה בכנסת ישראל ובעם ישראל. בעזרת ה' תתגשם תפילתו של יבגני סובה ונזכה לארח את נדב לאחר החלמתו המלאה כאן בכנסת".