שקד ליועמש"ית: "בטלי את ניגוד העניינים של נתניהו בעניין הרפורמה המשפטית"

השרה לשעבר קוראת לגלי בהרה מיארה לבטל את הסכם ניגוד העניינים של ראש הממשלה בעניין הרפורמה, בטענה כי ההסכם "מונע פשרות" | על הרפורמה במערכת המשפט היא אומרת: "חשובה ונצרכת. יכולה לעבור בהסכמה רחבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/23 08:33 כב בשבט התשפג

שקד ליועמש"ית: "בטלי את ניגוד העניינים של נתניהו בעניין הרפורמה המשפטית"
איילת שקד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג עשה אמש צעד פומבי ראשון, ואולי אחרון, בניסיון להגיע לפשרה ולהידברות בנוגע לרפורמה במערכת המשפט. הנשיא הציג תכנית בת חמישה שלבים וביקש לעצור את החקיקה המתוכננת. שר המשפטים יריב לוין השיב כי הוא בעד הידברות אולם הוסיף כי "אין לקשור בין ההידברות והתקדמות הליכי החקיקה". איילת שקד הגיבה הבוקר (ב') לדברים. 

"הרפורמה חשובה ונצרכת ויכולה לעבור בהסכמה רחב"

שקד פתחה וכתבה בטוויטר שלה כי היא מכירה היטב את יריב לוין ואת נשיאת העליון אסתר חיות, "הוא אוהב את המדינה, היא אוהבת את המדינה. אני מכירה היטב את ראשי האופוזציה, הם אוהבים את המדינה". לדבריה, "הרפורמה חשובה ונצרכת ויכולה לעבור בהסכמה רחבה. ההצעה של הנשיא מאתמול, היא הזדמנות לשיח ולהדברות. אז שבו, דברו", ביקשה שקד.

בסיום דבריה בחרה שקד למסור כמה מילים ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרה מיארה: "בטלי את הסכם ניגוד העיניינים של נתניהו בעניין הרפורמה המשפטית, גם ככה אין לזה משמעות במציאות, זה רק מונע פשרות. בסוף לנתניהו יש את הכתפיים הכי רחבות להוביל את זה".

לוין: "מוכן ומעוניין לקיים הידברות אמיתית עם חברי אופוזיציה"

שר המשפטים אחר אמש בתגובתו לנאום הנשיא והסביר כי נאומו התקיים בשעה שהשתתף בדיון בקבינט המדיני-ביטחוני. "רק לאחר הדיון יכולתי לשמוע בקשב רב את דבריו. יש בהצעתו מרכיבים חיוביים, ויש בה גם מרכיבים שמנציחים את המצב הלא תקין הקיים. כפי שאמרתי לכל אורך הדרך, אני מוכן ומעוניין לקיים הידברות אמיתית עם חברי אופוזיציה שיסכימו לכך, וכדאי להתחיל בהידברות זו מיד".

"על מנת שההידברות לא תהפוך לאמצעי לגרירת רגליים כדי לעכב ולמנוע רפורמה מהותית ומשמעותית במערכת המשפט, אין לקשור בין ההידברות והתקדמות הליכי החקיקה. לצד קידום החקיקה יש לכולנו מספיק זמן כדי שנוכל להידבר ולהגיע להבנות טרם הקריאה השנייה והשלישית".