ראשי המל"ל לשעבר על הרפורמה המשפטית: "משבר חברתי חמור"

ראשי המל"ל לשעבר, ביניהם יוסי כהן ויעקב עמידרור, פרסמו מכתב בו הם קוראים לשני הצדדים להגיע להידברות בעקבות הרפורמה במערכת המשפט: "עוצמת העימות החברתי והפוליטי מסכנת את החוסן הלאומי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 11/02/23 20:52 כ בשבט התשפג

ראשי המל"ל לשעבר על הרפורמה המשפטית: "משבר חברתי חמור"
יוסי כהן וראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: Haim Zach/GPO

הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים, יריב לוין מעוררות סערה בחודש האחרון: יזמים מודיעים על ירידתם מהארץ, בערים רבות מתקיימות הפגנות נגד הרפרומה ובשמאל חוששים מפגיעה בדמוקרטיה. בתוך כך, ראשי המל"ל לשעבר, ביניהם,יוסי כהן, יעקב נגל ויעקב עמידרור, פרסמו הערב (מוצאי שבת) מכתב בו הם קוראים לשני הצדדים להגיע להידברות בעקבות הרפורמה במערכת המשפט.

במכתב נכתב כי "האחריות ללכידות החברה הישראלית מוטלת בראש ובראשונה על הכנסת.לאורך כל שנות קיומה של המדינה, ליוו אותה אתגרים ביטחוניים מבית ומאבקים מחוץ. היכולת לעמוד איתן מול האיומים החיצוניים המשתנים לאורך השנים, נשענה על החוסן הלאומי של החברה הישראלית המבוסס על התחושה וההכרה שהשותפות והאחריות גוברים על האתגרים", ציינו ראשי המל"ל לשעבר.

שר המשפטים יריב לוין

שר המשפטים יריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אנו קוראים לראשי הקואליציה והאופוזיציה להיכנס להידברות רצינית ללא תנאים מוקדמים

עוד הוסיפו ואמרו כי "החברה הישראלית היא חברה מרובת שסעים. עימותים בענייני דת ומדינה, סוגיות מדיניות, השסע העדתי, יחסי יהודים-ערבים ופערים כלכליים מלווים את המדינה כמעט מראשית קיומה. למרות השסעים הללו, החברה הישראלית התגייסה ומתגייסת לנוכח האתגרים החיצוניים. ואולם, העשור השמיני טומן בחובו סכנות חדשות".

בסיום המכתב, כתבו כי "בשבועות האחרונים המשבר הפוליטי הלך והתפתח למשבר חברתי חמור. לאחרונה מוקד העימות הוא הרפורמה המשפטית. האמירות הקיצוניות שנשמעות מלמדות על עומק השבר בציבור לגווניו. כמי שבאו מליבת העשייה הביטחונית, אנו מזהים שעוצמת העימות החברתי והפוליטי מסכנת את החוסן הלאומי. אנו קוראים לראשי הקואליציה והאופוזיציה להיכנס להידברות רצינית ללא תנאים מוקדמים ולאפשר את מיצויה בהגעה למתווה מוסכם"