"מדינת ישראל זה אנחנו שמשלמים מיסים ומחזיקים את כל הטפילים"

בטרם נחסם כביש 1 לתנועה בשל המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, הרמטכ"ל לשעבר סיפק אמירה בעייתית, עת ניסה להסביר מדוע ממשלת ישראל טועה | על הסירוב לשרת במילואים: "עניין רגיש. נדבר על זה בבוא העת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/23 22:00 יח בשבט התשפג

"מדינת ישראל זה אנחנו שמשלמים מיסים ומחזיקים את כל הטפילים"
דן חלוץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

כביש 1 נחסם היום (ה') במחלף חמ"ד לשני הכיוונים בעקבות מחאת השריונרים נגד הרפורמה במערכת המשפט. אחד מהמפגינים שהתאספו בלטרון בטרם יצאה המחאה לדרכה, היה הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ. בראיון ל"כאן 11" הסביר חלוץ מדוע התייצב עם השריונרים בלטרון, ועשה שימוש בביטוי בעייתי. 

"אנחנו מחזיקים על כתפיהם את כל הטפילים"

חלוץ פתח והסביר כי אביו נלחם בלטרון ב-1948, "אין סמלי בעיניי מלהיות כאן ולעלות חזרה ולשחרר אותנו מהמצור שהממשלה הזו מטילה על כל אזרחיה. הממשלה שמשתמש את ברגל גסה ברוב המקרי שיש לזכותה בשביל לשנות סדרי עולם. לא ניתן לזה לקרות". 

לשאלה אילו אפשרויות עומדות לרשותם כדי למנוע את הרפורמה, השיב: "נעשה את מיטב הדברים שאנחנו יודעים לעשות. אנחנו שומרי חוק, איננו אלימים אבל אנחנו נחושים להצליח בפעולה שתכליתה להגיע להידברות ולהסכמה רחבה. אם תהיה הסכמה - נגמר הדיון, אם לא תהיה הסכמה - התחיל הדיון". 

בהמשך אמר כי מדינת ישראל היא לא ירושלים ולא הכנסת, אלא "מדינת ישראל זה אנחנו. האנשים שעובדים, משרתים, משלמים מיסים ומחזיקים על כתפיהם את כל הטפילים. די, די לאירוע הזה".

"הנה אנחנו מגיעים לישראל ויהודה של פעם"

על השאלה האם הוא תומך בשביתה ובקריאות שנשמעות נגד המשך שירות מילואים בגלל הרפורמה, ענה חלוץ: "אני תומך בשביתה, עניין המילואים הוא עניין רגיש. נדבר על זה בבוא העת", התחמק חלוץ, והמשיך: "הרבה אנשים שאומרים 'בדיקטטורה לא נשרת'. אנחנו לא שכירי חרב של דיקטטור. זה יש ברוסיה, זה לא יתקיים בישראל. יש כאן צבא של אנשים פטריוטים שבאים מתוך שליחות להגן על המדינה אם לא רוצים שנגן עליה שיגנו אלה שחושבים שהם יכולים". 

לסיום אמר הרמטכ"ל לשעבר כי הוא לא מחפש הצלחות, אלא מחפש הידברות עם שיקול דעת בלי אקדח לרקה. "לא לאיים עלינו שאם לא נעשה אל"ף-בי"ת-גימ"ל 'נעשה חקיקה'. בסדר, תעשו חקיקה ואנחנו נעשה חקיקה לעצמנו. כל אחד יחוקק לעצמו את החוקים והנה אנחנו מגיעים לישראל ויהודה של פעם. אני מקווה שנשאר ישראל".