אבי מעוז מקדם הצעת חוק: אלו התנאים לשיעור על נטיה מינית

סגן השר ממפלגת נעם מקדם הצעת חוק חדשה, לפי יהיו שלושה תנאים לשיח על נטייה מינית וזהות מגדרית, למשל: החל מכיתה ט' במקום מכיתה ז' | לשכת שר החינוך: "אין כוונה להתייחס להצעות חוק פרטיות ותאורטיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 21:03 יח בשבט התשפג

אבי מעוז מקדם הצעת חוק: אלו התנאים לשיעור על נטיה מינית
אבי מעוז | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נכון לימים אלה, סגן השר במשרד ראש הממשלה חבר הכנסת אבי מעוז, שחתם על הסכם קואליציוני עם ראש הממשלה נתניהו, לפיו יקבל סמכויות במשרד החינוך ויהיה אחראי על היחידה לתוכניות חיצוניות - טרם קיבל אותן. הדבר לא מונע ממעוז לשקוד על הצעת חוק חדשה שנוגעת לנטייה מינית וזהות מגדרית.

העיתונאי יהודה שלזינגר פרסם הערב (ה') ב"ישראל היום" כי חבר הכנסת וסגן השר מקדם הצעת חוק חדשה שמבקשת לקבוע שבתי ספר שירצו לעסוק בנטייה מינית וזהות מגדרית דרך שיעור, שיחה וכל פעילות אחרת - יוכלו לעשות זאת רק כאשר יתמלאו שלושת התנאים הבאים:

  • החל מכיתה ט' ואילך
  • כלל התלמידים הסכימו לכך
  • לפחות 75% מההורים העבירו הסכמה בכתב. 

"עצם העלאת הנושאים על סדר היום עלולה להיות הרת סיכון לתלמידים רבים"

בנוסף, מעוז מבקש גם לאסור בחוק את העברת תכנים אלו לפני כיתה ט'. על פי הפרסום, בדברי ההסבר להצעה נכתב כי היעוד שלה הוא "לעגן את זכותו הבסיסית של הורה לקבל החלטות בנוגע לטיפול וגידול ילדיו במסגרת מוסד הלימודים" על פי ההסבר "בשל אימוץ ערכים פרוגרסיביים, שמקורם זר, רחוק ומוזר, יש המבקשים לפקפק ביסודות הבריאה ומבקשים לעודד ו/או לאפשר בנקל שינוי לכאורה של הזהות הביולוגית של בני האדם".

מעוז הסביר: "עצם העלאת נושאים מעין אלו על סדר היום כרוכה באופן אינהרנטי בחשש לפגיעה בלתי הפיכה בטובתם ובשלומם של התלמידים, תוך חשיפתם למגוון סיכונים". לדבריו, "מנייר עמדה של משרד החינוך בנושא מניעת אובדנות בקהילה הטרנסית (מיום 16.8.2020), עולה כי לאלו הנמנים על 'קהילה' זו, קיים סיכון מוגבר לאובדנות ולשלל סיכונים הכוללים סיכון גבוה לאלימות פיזית, נפשית ומינית. משכך, אין כל מקום להעלות נושאים אלו על סדר יומם של תלמידים, באשר עצם העלאת הנושאים על סדר היום עלולה להיות הרת סיכון לתלמידים רבים".

"בית הספר הוא המקום בו התלמידים והמורים צריכים לדבר על נושאים הקשורים במיניות"

מלשכת שר החינוך קיש נמסר בתגובה ל"ישראל היום" כי הצעות חקיקה פרטיות מוגשות לוועדת שרים לחקיקה ובנושאי חינוך עמדת השר יואב קיש והמשרד היא הקובעת. "סגן השר אבי מעוז לא פנה למשרד החינוך ואין שום כוונה להתייחס להצעות חוק פרטיות ותאורטיות".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר כי תכנים הנלמדים בבתי ספר צריכים להיקבע על ידי אנשי החינוך והקהילה, ולא על ידי חקיקה. על כך הוסיפו בתנועה: "בשעה שהילדים שלנו נחשפים מכל עבר לתכנים מעוותים ורדודים, דווקא בית הספר הוא המקום בו התלמידים והמורים צריכים להרגיש חופשי לפתוח סוגיות ולדבר על נושאים הקשורים במיניות, באופן מקצועי וערכי".