פרסום ראשון נתניהו הבטיח - אבל אבי מעוז עדיין לא קיבל את הסמכויות

סגן השר אבי מעוז קיבל הבטחה מנתניהו בהסכם הקואליציוני כי לידיו יגיעו סמכויות ממשרד החינוך, אבל ראש הממשלה עדיין מחזיק בסמכויות ומעוז נותר כמעט בלי כלום

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/01/23 19:33 ח בשבט התשפג

נתניהו הבטיח - אבל אבי מעוז עדיין לא קיבל את הסמכויות
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סגן השר במשרד ראש הממשלה חבר הכנסת אבי מעוז, חתם על הסכם קואליציוני עם ראש הממשלה נתניהו, לפיו הוא יקבל סמכויות במשרד החינוך ויהיה אחראי על היחידה לתוכניות חיצוניות. אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד, מעוז עדיין רחוק מלהגשים את מלוא ההסכם. 

לדשות כיפה נודע כי מעוז עדיין לא קיבל את הסמכויות במשרד החינוך, למרות שעברו אישור בישיבת ממשלה ולמרות שבמליאת הכנסת הודיעו על העברת הסמכויות, זאת משום שנתניהו צריך לחתום לו על העברת הסמכויות, וזה טרם קרה. בנוסף, מעוז עדיין לא עבר למשרד ראש הממשלה, למרות שיוכו למשרד והוא עובד מהכנסת. 

יותר מסוגיית הלהט"ב: הסקר של נעם קבע - זה הנושא החשוב ביותר למצביעים

הסקר של נעם: בפתח ישיבת סיעת נעם שהתקיימה היום, פרסם אבי מעוז סקר שערכה מפלגתו ובו נשאלו מצביעי הקואליציה מה הנושא החשוב ביותר מבחינתם. בסקר שהוזמן על ידי המפלגה, נשאלו המצביעים: "על איזה מהערכים אסור להתפשר בכל מחיר בממשלה הקרובה?" הערך החשוב ביותר, כי שפרסם מעוז בדבריו הוא נושא תיקון סעיף הנכד בחוק השבות.

הדבר החשוב ביותר למצביעי הקואליציה: תיקון סעיף הנכד

על פי הסקר של נעם, בתיקון סעיף הנכד כצעד ראשון, תומכים 41 אחוז ממצביעי הקואליציה. הדבר הבא עליו הצביעו תומכי הקואליציה הוא נושא פסקת ההתגברות עם 31 אחוז מהנשאלים. מעוז מזכיר בנאומו כי הדרישה לבחינת סעיף הנכד, היה אחד הנושאים שסוכמו בהסכמים הקואליציונים עם הליכוד:  "ישנו סעיף האומר שתקום ועדה לבחינת השינוי בסעיף הנכד שבחוק השבות. אני דורש שתוקם ועדה זאת לאלתר" אמר מעוז.