חשיפת כיפה בליכוד חוסמים את חוק הצניעות של ש"ס | נתניהו: "הכותל ישאר בדיוק כפי שהוא היום"

בעקבות הביקורת, בליכוד החליטו לחסום את חוק הכותל והוא לא יגיע לוועדת שרים לחקיקה. ראש הממשלה: "הסטטוס קוו בכותל, שיקר לכל עם ישראל - יישמר כפי שהוא היום" | ש"ס: "סעיפים אלו הם העתק של תקנות הכותל משנת תשמ"א"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/23 16:14 יח בשבט התשפג

בליכוד חוסמים את חוק הצניעות של ש"ס | נתניהו: "הכותל ישאר בדיוק כפי שהוא היום"
נתניהו ודרעי, צילום: Flash90

לאחרונה פרסמנו לראשונה כי חבר הכנסת אוריאל בוסו ושר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה-ישנה שתכליתה להסדיר בחוק התנהגות מבקרים בכותל. על פי ההצעה השנויה במחלוקת, מי שיעבור על אחד מתוך שורה של סעיפים, בניהם לבוש לא צנוע בכותל עלול לשבת חצי שנה במאסר או לשלם קנס של 10,000 שקלים.

עמית סגל דיווח היום (ה') כי גורם בכיר מאוד בש"ס אומר כי הצעת החוק הוגשה בבהילות בגלל דיון שבג"צ מסרב לדחות. בעקבות הביקורת שנשמעה בקואליציה כמו באופוזיציה, בליכוד החליטו לחסום את חוק הכותל והוא לא יגיע לוועדת שרים לחקיקה.

נתניהו: "הסטטוס קוו בכותל - יישמר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אחר הצהריים, ואמר כי שמע את הכותרות על הכותל וביקש להרגיע וגם להבהיר: "הסטטוס קוו בכותל, שיקר לכל עם ישראל, יישמר כפי שהוא היום. שוחחתי גם עם חבריי, ראשי הסיעות, ומקובל על כולם שהחוק לא יעלה כעת. וגם אם היה עולה הוא לא היה עולה עם סעיפים פליליים על לבוש או כלי נגינה שנכתבו לפני 40 שנה והם לא מקובלים על אף אחד. ולכן הכותל יישאר בדיוק כפי שהוא היום".

https://youtube.com/watch/QtArKfdPcdw

ש"ס: "מדובר בדמגוגיה זולה"

בש"ס הגיבו ואמרו כי הם מברכים על הודעת ראש הממשלה כי הסטטוס קוו בכותל יישמר: "הכותל אינו צריך שום חוק. רוב העם היהודי מכבד את קדושת המקום, מלבד נשות הפרובוקציה שלא חדלות להפוך אותו לזירת קרב פוליטית, והכל בחסות בג"צ".

מפלגת ש"ס

מפלגת ש"ס | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתנועה הסבירו כי החוק במהותו הוא שימור המצב הקיים. "נאלצנו להגיש אותו לאחר הודעת בג"צ כי לא יאפשר שום דחיה בדיון. לאחר שראש הממשלה הודיע היום לראשי המפלגות כי הוא מתכוון להגיש תגובה שמשמעותה דחית הדיון, הסכמנו להסיר את החוק. 

לסיום אמרו כי מעולם לא התכוונה להטיל עונשים פליליים על לבוש או כלי נגינה בכותל. "מדובר בדמגוגיה זולה. סעיפים אלו הם העתק של תקנות הכותל משנת תשמ"א והם היו מוסרים בוועדה. כל בר דעת מבין זאת. ש"ס תמשיך להגן על קדושת הכותל ועל הזכות של כל יהודי חילוני, מסורתי, דתי וחרדי להתפלל במקום הקדוש כמנהג המקום".