הוקרה לשוטרים בבנימין: "הצלחנו לחתור למגע ולחסל את המחבל"

המועצה האזורית מטה בנימין קיימה טקס הוקרה והערכה לשוטרים שנטרלו מחבלים בפיגוע במכמש ובנווה יעקב: "מודים על הזכות לשרת אזרחים ולהציל חיי אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 15:46 יח בשבט התשפג

הוקרה לשוטרים בבנימין: "הצלחנו לחתור למגע ולחסל את המחבל"
הוקרה ללוחמים, צילום: דוברות מועצת בנימין

בטקס מרגש, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, העניק הוקרה מיוחדת לשני השוטרים שחיסלו את המחבל בפיגוע במעבר מכמש בבנימין, ולשוטר נוסף תושב המועצה שהיה ממחסלי המחבל בפיגוע בנווה יעקב. המועצה האזורית בנימין ערכה במהלך ישיבת מליאת המועצה טקס הוקרה מיוחד לשלושת השוטרים, שניים מתוכם תושבי המועצה, שבמהלך משמרתם נטרלו וחיסלו מחבלים שביצעו פיגועים.

מנשה נפתלי ודוד יואל, שוטרי תנועה במחוז ש"י של משטרת ישראל, חיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע במעבר מכמש לפני כחודשיים, בו נפצעה קשה חיילת לאחר שנדרסה על ידי רכב המחבל. השוטרים סיפרו לחברי המליאה כי "במהלך סיור שגרתי בכביש 60 זיהינו רכב שעובר מספר עבירות תנועה. תוך כדי מרדף אחריו קיבלנו דיווח על פיגוע במעבר מכמש. המרדף אחריו ארך כ-שתים עשרה  דקות וסמוך לכניסה לרמאללה דרך מעבר פוקוס הצלחנו לחתור למגע ולחסל את המחבל".

יואל, תושב מכמש שבבנימין, הוסיף בהתרגשות כי "בתור תושב המועצה זאת זכות לשרת כאן. העבודה שלנו יום יומית כדי להציל חיים על הכביש וגם לדעת לתת מענה אם אנחנו מזהים אירועים נוספים. מודים על הזכות לשרת את האזרחים ולהציל חיי אדם".

הוקרה ללוחמים

הוקרה ללוחמים צילום: דוברות מועצת בנימין

הוקרה לשוטר שנטרל מחבל שרצח שבעה אזרחים

תושב נוסף שקיבל הוקרה הוא השוטר ג', תושב בנימין ושוטר תחנת שפט, שהיה מצוות השוטרים שחיסלו את המחבל בפיגוע הקשה בנווה יעקב בירושלים לפני כשבועיים, בו נרצחו שבעה ישראלים. ג' שיתף את חברי מליאת המועצה כי "במהלך הפרת סדר בבית חנינא קיבלנו דיווח על פיגוע בנווה יעקב. עם ההגעה לאזור האירוע זיהינו רכב חשוד עובר במהירות" השוטר תיאר כיצד הצליחו הוא וחבריו לנטרל את המחבל: "לאחר שהמחבל זיהה את הניידת הוא ירד מהרכב, ניסינו לדרוס אותו אך ללא הצלחה. פרקנו מהניידת והחל קרב יריות שבסופו הצלחנו לנטרל את המחבל".

השוטרים קיבלו מגיני הוקרה מראש המועצה במעמד משפחותיהם, הנהלת המועצה וחברי המליאה. גנץ הודה לשוטרים בשם תושבי בנימין על פועלם לביטחון אזרחי ישראל והוסיף תודה מיוחדת למשפחותיהם "מאחורי כל איש ביטחון נמצאת משפחה שמוסרת נפשה למען עם ישראל. הם חלק בלתי נפרד מההגנה על המולדת".