סמוטריץ' לראשי רשויות ביו"ש: "אל תבנו מאחזים חדשים"

שר האוצר ויו"ר הציונות נפגש עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון וביקש מהם לא לבנות מאחזים חדשים ולפעול בתיאום בנושא עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/23 20:23 טו בשבט התשפג

סמוטריץ' לראשי רשויות ביו"ש: "אל תבנו מאחזים חדשים"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פינוי המאחז "אור החיים" לזכרו של זקן הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל, הביא לעימות בתוך הממשלה בין שר הביטחון, יואב גלנט לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. שבועיים אחרי הפינוי, יו"ר הציונות הדתית מציג גישה אחרת. במפגש עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון,  סמוטריץ' ביקש מהם לא לבנות מאחזים חדשים ולפעול בתיאום בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך על פי פרסום של "הארץ".

עוד פורסם כי סמוטריץ' הסביר לראשי הרשיות כי "במינהלת ההתיישבות",  הגוף שאמור להיות מוקם תחתיו במשרד הביטחון, יהיו מחלקות שיעסקו בהסדרת מאחזים, הסדרת קרקעות, פירוק המינהל האזרחי באופן שיעביר את סמכויותיו למשרדי הממשלה השונים וכן מחלקה משפטית.

פינוי מאחז "אור החיים"

פינוי מאחז "אור החיים" צילום: ללא

סמוטריץ': אנחנו רוצים לנרמל את החיים ביהודה ושומרון

במהלך ישיבת הסיעה של "הציונות הדתית" נשאל סמוטריץ' על בקשתו מראשי הרשויות ביהודה ושומרון. "השאיפה שלנו שלא צריך לפעול לפי פעולות בלתי חוקיות. אנחנו רוצים שהחוק והמדיניות הרשמית של ממשלת ישראל תהיה להסדיר את ההתיישבות, לפתח את היישובים ולהקים יישובים חדשים. כשהכל אסור הכל מותר ואת הסיפור הזה אנחנו צריכים לשנות. אנחנו רוצים לנרמל את החיים ביהודה ושומרון ואת הצמיחה של ההתיישבות", ענה השר סמוטריץ'.

עוד הוסיף ואמר כי "השאיפה שלנו היא לייתר את הצורך. אף אחד לא מקדש עבירה על החוק. אף אחד לא מקדש  מעבר על החוק. אף אחד מאיתנו פעילות פרטית. עכשיו המדינה זה אנחנו, הממשלה זה אנחנו ואנחנו עכשיו זה לדחוף ולהוביל את התהליכים האלה. זה לא יקרה תוך יום או יומיים אבל אני משוכנע שנראה שינוי מאוד משמעותי בסוגיה הזאת כבר בתקופה הקרובה".