150 אלף כדורים ומחסניות לM16: תושבי תל שבע נעצרו על סיוע לארגון טרור

שב"כ עצר אזרחים ישראלים תושבי תל שבע בחשד שביצעו סחר רחב היקף בתחמושת ואמצעי לחימה, לפעילי הג'יהאד האסלאמי באיו"ש, כתבי אישום יוגש בקרוב לבית המשפט

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 15:15 יח בשבט התשפג

150 אלף כדורים ומחסניות לM16: תושבי תל שבע נעצרו על סיוע לארגון טרור
חלקי האמל"ח שנתפסו , צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל במהלך חודש דצמבר 2022, נעצרו על ידי ימ"ס מג"ב דרום לחקירת שירות הביטחון הכללי אדם ומחמד אבו טהא שני אחים, אזרחים ישראלים, תושבי תל שבע, ומג'די עמארנה, פלשתינאי, תושב הכפר יעבד הסמוך לג'נין. על פי החשד העצורים עסקו בסחר רחב היקף בתחמושת קליעית וחלקי אמל"ח.

בחקירת שב"כ עלה כי האחים רכשו את התחמושת בישראל ומכרו אותה ביהודה ושומרון לפעילי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני מהכפר יעבד. עוד עלה כי מדובר באספקת תחמושת בהיקפים משמעותיים, של כמאה חמישים אלף כדורים ומאות מחסניות לנשק מסוג M16, אשר הועברו כאמור לפעילי טרור באזור ג'נין.

עוד נחשף בחקירה כי האחים ביצעו עבירות ביטחון רבות של אספקת עשרות חלקי נשק לפעילי הטרור באזור ג'נין. כמו כן, מכרו השניים חלקי נשק גם לגורמים פליליים ברחבי הנגב. בנוסף לכך, האחרונים ביצעו עבירות פליליות רבות, לרבות עבירות שונות בנשק.

משטרה

משטרה צילום: shutterstock

קשר רציף ושיתף עם פעילי הג'יהד האסלאמי

עם תום חקירתם, הגישה היום עורכת דין לימור אחרק- שנצר, מפרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום כנגד שני האחים, המייחסים להם עבירות של איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור , מגע עם סוכן זר,  עבירות סחר בנשק , הובלת נשק, החזקת נשק, סיוע לכניסה וישיבה בישראל שלא כדין, והסעה שלא כדין. לאדם יוחסו גם עבירות כלכליות.

בבקשות המעצר עד תום שהוגשו במקביל ציינה עו"ד אחרק: "המשיב, אשר פגע בביטחון המדינה, יצר "קו חלוקה" של אמל"ח בין הגדה לישראל ללא כל מורא. אין המדובר באירוע חד פעמי, אלא בדרך פעולה שיטתית ורציפה לאורך תקופה שכללה קשר שוטף ואינטנסיבי ומפגשים רבים של המשיב עם פעילי הג'יהד האסלאמי" אחרק הדגישה את חומרת החשדות וציינה כי על אף שהחשוד היה מודע לחומרת מעשיו, המשיך בהם, ואף הכניס בשני הזדמנויות פעילי טרור לשטחי מדינת ישראל.  

כתב האישום יוגש בקרוב

בעקבות החקירה, כנגד מג'די עמארנה צפוי להיות מוגש כתב אישום בימים הקרובים בבית המשפט הצבאי בשומרון. במסגרת החקירות עלה גם כי קיימים מעורבים נוספים, ועל כן בחודש ינואר 2023, נעצרו שני אזרחים ישראליים נוספים, חאלד אלאעסם ומ'ענם אלאעסם, תושבי הנגב אף הם, החשודים בעבירות אמל"ח במסגרת הפרשייה. כנגד השניים הוגשה היום () הצהרת תובע ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש כנגדם כתב אישום.